پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/14 11:10
مدیر راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن خبر داد؛
کد خبر: 30214

رکورد حمل و نقل ریلی مواد اولیه در ذوب آهن اصفهان شکسته شد

یکی از مهم ترین بخش‌های سیستم حمل‌ونقل در کارخانجات تولیدی که نقش زیر بنایی و غیر قابل انکاری در توسعه پایدار و جا به جایی مواد اولیه دارند حمل و نقل ریلی است ، حمل و نقل ریلی مانند شریان های اصلی وظیفه جا به جایی و حمل مواد را دارند مدیریت راه آهن و ترابری شرکت توانسته رکورد حمل مواد اولیه به داخل شرکت را در شهریور با حمل ۳۴۷ واگن و مهرماه ۳۴۹ واگن بهبود بخشد .

حامد محمدی مدیر راه آهن و ترابری شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که ذوب آهن اصفهان از ۳۷ مبدا مواد اولیه خود را بارگیری و در یک مقصد که ذوب آهن اصفهان می باشد تخلیه می کند، برنامه ریزی جهت بارگیری و حمل می تواند در تولید ذوب آهن بسیار مهم باشد و حمل و نقل ریلی یکی از ارکان مهم افزایش تولید است.

 وی یاد آور شد: در ذوب آهن اصفهان ۴ واگن برگردان (دو دستگاه برای سنگ آهن و دو دستگاه برای زغال ) داریم که در هفتم شهریورماه ۳۴۷ واگن و در ۲۶ مهرماه ۳۴۹ واگن مواد اولیه وارد شرکت و تخلیه گردیده است که در نوع خود بی نظیر است .

مدیر راه آهن و ترابری شرکت با اشاره به این که در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار واگن مواد اولیه وارد شرکت و امسال این رقم به ۳۴ هزار افزایش پیدا کرده است، گفت:  یکی از رسالت های مدیریت راه آهن و ترابری رساندن مواد اولیه به دو کارگاه بزرگ تولید آگلومره و کک سازی می باشد و با توجه به مبداهای مختلف سیر و حرکت، برنامه ریزی دقیقی برای تولید لازم است که این مهم توسط تلاشگران این مدیریت به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی گفت: با مدیریت زمان و انجام تعمیرات اساسی دیزل ها در زمانی که کمترین پیک ورود مواد اولیه به شرکت را داریم بهره وری در این بخش را افزایش دادیم.

سعید نصیری سرپرست دایره حرکت مدیریت راه آهن و ترابری گفت: با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه ۴۴۳ نفر از تلاشگران دایره حرکت، واگن های حامل مواد اولیه از ایستگاه زرین شهر به ایستگاه مواد خام و سپس به قسمت واژگون های سنگ آهن و زغال سنگ  انتقال می یابد تا به موقع تخلیه شود .

 وی افزود: این بخش پس از تخلیه، ارسال واگن های خالی به ایستگاه زرین شهر را بر عهده دارد تا به موقع بارنامه به معادن جهت بارگیری ارسال گردد که این فرایند با برنامه ریزی های دقیق همراه با اجرای مقررات عمومی حرکت قطار انجام می گیرد .

نصیری گفت: با توجه به در مدار بودن تولید هر سه کوره ورود ۳۴۷ واگن حامل مواد اولیه طی سه شیفت در ۷ شهریور ماه و ۳۴۹ واگن در ۲۶ مهرماه انجام شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nrqkv