پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/14 10:31
برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه محقق شد
کد خبر: 30208

داخلی سازی و تولید انبوه تراشه‌های الکترونیکی خودرو در کشور

مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه و با توجه به بحران کمبود قطعات الکترونیک، با همت جوانان نخبه ایرانی و همکاری شرکت ساپکو، وزارت صمت و یک شرکت دانش بنیان داخلی، داخلی سازی و تولید انبوه چیپ ست های الکترونیکی حوزه خودرو محقق شد.

عادل پیرمحمدی در مراسم امضای تفاهم نامه تولید فناورانه چیپ‌ست‌ها و مدارات مجتمع الکترونیکی حوزه خودرو در روز پایانی نمایشگاه قطعات تهران، این دستاورد ارزشمند را حرکت صنعت خودروی کشور بر لبه تکنولوژی عنوان‌کرد و گفت: کاربرد آی سی ها و مدارات مجتمع الکترونیکی، نیاز تمامی صنایع و صنعت خودرو است و با همکاری این شرکت دانش بنیان که در زمینه توسعه فناوری سیستم های مخابراتی و الکترونیکی فعالیت می کند و عزم جدی مهندسان و جوانان نخبه ایرانی، فرآیند تولید نمونه اولیه چیپ‌ست ها طی دو سال گذشته انجام شده و هم اکنون شاهد تولید انبوه برخی از چیپ‌ست ها و تراشه های مورد نیاز صنعت خودروسازی هستیم.

وی نیاز سالانه صنعت خودرو به چیپ‌ست های الکترونیکی را حدود دو میلیون و قیمت تولیدی این قطعه داخلی با نمونه مشابه خارجی را قابل رقابت دانست و اظهار امیدواری کرد، با امضای این تفاهم نامه و تولید انبوه تراشه های مذکور، بحران کمبود تراشه های الکترونیکی در صنعت خودرو و سایر صنایع پایان یابد.

پیرمحمدی گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه در حوزه خودکفایی و تولید انبوه آی سی ها و سایر قطعات های‌تک حوزه خودرو، زمینه‌ساز خودکفایی تراشه‌های الکترونیکی سایر صنایع باشد.

رونمایی از آیینه هوشمند ری‌را

همچنین در روز پایانی نمایشگاه قطعات تهران، باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در غرفه شرکت شفق دانا، آیینه هوشمند ری‌را رونمایی شد.

آیینه هوشمند الکتروکرومیک ری‌را، مدرن ترین آیینه تولید شده در صنعت خودرو ایران است.

 آیینه هوشمند ری‌را مجهز به دوربین ۳۶۰درجه آلارم نقطه کور (BSD) است.

 نمونه اولیه این محصول برای تولید انبوه و استفاده در خودرو، امروز با حضور فاطمی امین وزیر صمت، پورمجیب قائم مقام  مدیرعامل ایران خودرو و مدیرعامل شرکت ساپکو رونمایی شد.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egad9