جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/14 09:10
طاهره شهرکی:
کد خبر: 30197

گردشگری تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان اشتغال دارد

مشاور در امور توسعه صنایع فرهنگی و خلاق سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: صنعت گردشگری تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری، رونق صنایع داخلی و بسیاری موارد دیگر در کشور دارد.

«طاهره شهرکی» در برنامه گنج پنهان رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر گردشگری بزرگترین، متنوع‌ترین و پویاترین صنعت در دنیا به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به گردشگری تاریخی اظهارداشت: این نوع گردشگری مبتنی بر بازدید از اماکن تاریخی، آثار منقول و غیر منقول مربوط به گذشتگان و همینطور بازدید از فضاهای که به نوعی گره خورده با گذشته هر منطقه‌ای شکل می‌گیرد.

مشاور در امور توسعه صنایع فرهنگی و خلاق سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: گردشگری تاریخی اصلی‌ترین نقش را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده چون آشکار‌ترین و زنده‌ترین اسناد و نشانه‌های وجود تاریخ و تمدن را در کشورها بیان می‌کند.

وی در ادامه افزود: بطورکلی گردشگری میراثی بخش عمده‌ای از گردشگران را به خود اختصاص داده چرا که بطور گسترده با میراث فرهنگی گذشته یا منابع فرهنگی ارتباط دارد.

شهرکی بیان داشت: بسیاری از این صنایع و میراث فرهنگی در سواحل مکران قابل مشاهده است از قلعه‌های مختلف که در ادوار مختلف توسط حکام، خوانین،بزرگان اجتماعی، مذهبی یا سیاسی ایجاد شده تا قلعه‌های که بوسیله خارجی‌ها ساخته شده یا مورد بهره برداری قرار گرفته مثل قلعه پرتغالی‌ها و همینطور اسکه‌ها مثل اسکه تیس که یک اسکه تاریخی است.

وی همچنین اضافه کرد: روستا‌ها و شهرهای باستانی که در این منطقه وجود دارند ازجمله روستای تیس خود یکی از جاذبه‌های مهم سواحل مکران در شهرستان چابهار است.

مشاور در امور توسعه صنایع فرهنگی و خلاق سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار یادآورشد: سازمان جهانی گردشگری ایران را جزو ۱۰ کشور برتر دارای جاذبه‌های باستانی و تاریخی دنیا اعلام کرده است از اینرو می‌توان سهم چشمگیری از گردشگرانی که در سطح دنیا می‌چرخند را به خود اختصاص داد و از این طرق باعث رونق اقتصادی، توسعه پایدار،درآمدزایی، اشتغال زایی و در نهایت ایجاد امنیت برای کشور، استان پهناور سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و همینطور سواحل مکران شد.

 

رادیو اقتصاد


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bo5j