چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/11 04:22
در نامه ای به رییس سازمان بورس اعلام شد
کد خبر: 30008

رضایت فعالان بازار سرمایه از مفاد بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس

جمعی از فعالان بازار سرمایه با انتشار نامه‌ای از اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته جهت حمایت از بورس در قالب «بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه» تقدیر کرده و خواستار تداوم حمایت از این بازار شدند.

جمعی از فعالان بازار سرمایه با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی از اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته جهت حمایت از بورس، سرمایه‌گذاران و سهامداران در قالب «بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه» تقدیر کرده و خواستار تداوم حمایت از این بازار شدند.

در این نامه خطاب به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است: شرایط بازار سرمایه از نیمه سال ۱۳۹۹ تا کنون تحت تاثیر عوامل مختلف ناخوش احوال بوده است و به نوعی این بازار از یک سو فراز غیرمنتظره خود در نیمه نخست سال ۹۹ را با فرود شدیدی که طی این دو سال داشته جبران کرده، و از سوی دیگر بازار سرمایه جامانده از تورم و رشد سایر بازارها است که این موضوعات موجب شده تا قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها به سطوح ارزنده و جذابی برسد.

این در حالی است که تامین مالی ارزان، شفاف و سریع از جمله رسالت‌های اصلی بازار سرمایه است که با توجه و حمایت بیشتر از این بازار، آن هم در شرایط رکودی کنونی اقتصاد کشور و تداوم تحریم‌های ظالمانه، می‌توان از ظرفیت بورس بهره بیشتری برای حمایت از بنگاه‌ها و شرکت‌ها برد. ضمن این که تمرکز و به خدمت گرفتن نقدینگی سرگردان جامعه به تامین مالی بنگاه‌ها از بستر بازار سرمایه نیز می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک شایانی کند و از تورم سایر بازارها نیز جلوگیری کند.

بدین جهت طی چند روز گذشته نیز شاهد اجرای «بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه» هستیم که خوشبختانه این بسته واکنش مثبت فعالان این بازار را نیز به همراه داشته و بهبود معاملات این بازار و آشتی دوباره سهامداران با تالار شیشه‌ای را هم به ارمغان آورده است. بعلاوه این که یکی از تصمیمات درست و به موقع در این بسته، موضوع بیمه سهام است که با توجه به فراگیری بیش از ۹۶ درصد سهامداران حقیقی فعال در بورس، هم خیال آنها را از نوسانات و ریسک‌های محتمل راحت می‌کند و از نگاهی دیگر بیمه سهام با چتری که بالای سر بازار سرمایه و اهالی آن باز می‌کند، از هیجان و هیجان‌زدگی در این بازار ممانعت بعمل خواهد آورد.

از این رو از متولیان این بازار خواستاریم ضمن تدام حمایت از بازار سرمایه، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در زمینه مفاد بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس و همچنین سهامداران آن داشته باشند و از دولت و مجلس هم خواستار این موضوع هستیم تا با حمایت همه جانبه از بورس و اهالی آن، به بارور شدن بیشتر اقتصاد کشور کمک کرده و امید و نشاط را در بورس، اقتصاد و جامعه دوچندان کنند.

 

تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egagp