دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/11 04:17
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از دانشگاه علم و صنعت:
کد خبر: 30005

به زودی تفاهم نامه همکاری بین سایپا و دانشگاه علم و صنعت امضا خواهد شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن بازدید از پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت، در نشستی صمیمانه با هیات رئیسه این دانشگاه در خصوص ایجاد شرایط همکاری و بهره مندی از توان علمی دانشگاه در پیشبرد برنامه های صنعت خودرو و گروه سایپا گفتگو کرد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن بازدید از پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت و آشنایی با توان آزمایشگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه، در نشستی صمیمی با حضور رئیس و معاونان آن حاضر و در خصوص نحوه تعامل بیشتر گروه خودروسازی سایپا و دانشکده خودرو این دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از  امکانات پژوهشگاه خودرو با بیان اینکه اسم دانشگاه علم و صنعت بسیار با معنا نام گذاری شده چرا که علم و صنعت را توامان دارد گفت: اولین دانشکده خودرو در سطح خاورمیانه در این دانشگاه ایجاد شده و بسیاری از موضوعات از طراحی خودرو تا ساخت قطعات متعدد در دانشکده خودرو انجام شده است.

او با بیان اینکه اعتقاد داریم که دانشگاه ها مراکز دانش بنیان هستند، افزود: به دنبال همکاری با دانشگاه هایی هستیم که توان علمی در حوزه صنعت خودرو دارند و در برگزاری این نشست که با استقبال خوب دانشگاه همراه بود، جلسه ای با هیات رئیسه دانشگاه و ریاست دانشکده خودرو برگزار کردیم و امیدواریم که تا یک ماه آینده موضوعات این جلسه به تفاهم نامه و بعد از آن به چندین قرارداد اجرایی فی ما بین تبدیل شود.

تیموری افزود: دانشگاه علم و صنعت زیرساخت های آزمایشگاهی خوبی دارد و مدرن ترین دستگاه تست دینائومتر موتور را داراست که تعداد کمی از این دستگاه در ایران وجود دارد. امکانات ازمایشگاهی در سایر دانشکده های این دانشگاه هم وجود دارد و انتظار داریم در قرارداد دوجانبه بتوانیم از دستگاه های تست و مراکز آزمایشگاهی این دانشگاه استفاده کنیم.

او تاکید کرد: متوسط تجربه نیروی انسانی سایپا در حوزه فنی و مهندسی به 25 سال رسیده و در این خصوص از دانشگاه انتظار داریم که در جوان سازی نیروهای مهندسی، فنی و کیفی به ما کمک کند تا بتوانیم نیروهای متخصص را جذب و سیستم فنی خود را جوان کنیم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در حوزه قطعه سازی هم تمایل داریم که در صورت وجود ایراد در قطعات مصرفی که در زنجیره تامین وجود دارد با دانشگاه قرارداد ببندیم و دانشگاه با بهره گیری از نیروهای متخصص خود و همکاری با کارشناسان گروه سایپا قطعاتی که در زنجیره تامین نیاز به بهبود دارند را  ارتقا دهند.

او تصریح کرد: بعد از انعقاد قرارداد با دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه علم و صنعت به عنوان دومین دانشگاهی است که قرارداد همکاری با گروه سایپا را خواهد داشت.

همچنین دکتر محمد حسن شجاعی فرد رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه همیشه دنبال ایجاد ارتباط قوی با صنعت است و امروز بر اساس پیشنهاد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بازدیدی از پژوهشگاه خودرو و جلسه ای با هیات رئیسه دانشگاه انجام شد.

او افزود: این نشست ها زمانی مفید است که به عمل بیانجامد و با توجه به پیگیری موضوع از سمت گروه سایپا به نظرم این کار اجرایی مشترک، عملیاتی خواهد بود.

 شجاعی فرد افزود: در این جلسه پیشنهاد خوبی مطرح شد و قرار شد در مدت سه هفته آینده تفاهم نامه ای مشترک و زمان دار برای اجرای پروژه هایی که از قبل تعریف می شود فی مابین سایپا و دانشگاه علم و صنعت امضا شود و ارتباط قوی تری بین گروه خودروسازی سایپا و پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت صورت پذیرد.

او با بیان اینکه تا زمانی که نگاه صنعت به فناوری دانشگاه نباشد فناوری ایجاد شده برای صنعت ماندگار نیست، گفت: پژوهشگاه خودرو دانشگاه علم و صنعت، تاکنون چندین پروژه مهم که از سمت وزارت صمت و سازمان استاندارد در حوزه های کنترل کیفیت، شبیه سازی و تست موتور خواسته شده را به خوبی انجام داده و به نوعی این دانشکده، در حوزه خودرو، هاب دانشگاه های دیگر قرار گرفته و قطعا در همکاری با سایپا هم امکان انجام کارهای مهم و خاص را دارا هستیم.

 

سایپانیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axmxv