جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/09 04:10
بیمه تجارت نو/
کد خبر: 29828

افزایش سرمایه بیمه تجارت نو به ۶۰۰ میلیارد تومان

سهم بازار شرکت بیمه تجارت نو از بازار بیمه ایران به ۱.۷درصد رسیده و همچنین سرمایه این شرکت نیز رشد داشته و از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ این شرکت بیمه‌ای یک استراتژی بلندمدت سه ساله در قالب سند تحول دیجیتال دارد و قصد دارد تا سال ۱۴۰۴ به اهداف آن و راه‌اندازی بیمه دیجیتال دست پیدا کند.

امروز شرکت بیمه تجارت نو که با نماد بنو در فرابورس ایران حضور دارد؛ در نشستی با حضور مدیران این شرکت و اصحاب رسانه از اپلیکیشن خود رونمایی کرد.

نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو عنوان کرد: آغاز به کار این شرکت بیمه سال ۱۳۹۵  و با سرمایه ۱۲۵ میلیارد تومانی بود و برنامه این بود که ۲۵۰ میلیارد تومان نیز آورده سهامداران باشد؛ اما سرمایه شرکت پس از یک سال به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و سپس از محل سود انباشت به ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش یافت. در سال ۱۳۹۹ این سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان و در حال حاضر به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در مورد رشد ۲۵۰ درصدی سود این شرکت، گفت: در فروش سه ماهه ۷۰ درصد رشد بوده و در ۶ ماهه ۵۴ درصد افزایش سود اتفاق افتاده است. بخش عمده‌ای از سود مربوط به بیمه‌نامه و عملیات بیمه‌گری است و بخشی از سود هم ناشی از سرمایه‌گذاری است و سود نیمه امسال بهتر از مشابه سال گذشته بوده و چون در سال گذشته سود این شرکت پایین بود، امسال نسبت به سال گذشته سود شرکت از ۲۴۹ درصد رشد برخوردار شده است.

نوراللهی همچنین در مورد سهم بازار بیمه تجارت نو بیان کرد:‌ این سهم از ۳ دهم درصد در ابتدای تأسیس، در سال قبل به ۱.۶۷ درصد رسید و سال جاری پیش بینی می‌شود به ۱.۷ تا ۲ درصد برسد. بیش از این هم نمی‌خواهیم، زیرا بحث توانگری مالی مطرح است.

مدیرعامل بیمه تجارت نو اظهار کرد: درحال حاضر صنعت بیمه از صنعت بانکداری در زمینه فناوری اطلاعات پیش‌روتر است و اکنون فرایندهای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت که بسیار پیچیده‌تر از فرایندهای بانکی است، با استفاده از سامانه‌هایی مانند سنهاپ و اپلیکیشن‌های شرکت‌های بیمه‌ای از جمله اپلیکیشن بنو انجام می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر فروش بیمه نامه الکترونیکی موبایل در ایران انجام می‌شود که این اپلیکیشن حتی در کشورهای همسایه مانند امارات هم وجود ندارد، یا در بحث بیمه تکافل، ادبیات و تحقیقات ایران بیشتر از سایر کشورها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بیمه اربعین گفت: بیمه سامان بیمه‌گر سفر اربعین بود و امسال بیمه تجارت نو هم به عنوان بیمه تکمیلی در این مسئله شرکت کرد و خسارت سنگین قابل‌توجهی نداشتیم. بیمه‌نامه بسیار خوبی بود که ۱۵ هزار فقره بیمه‌نامه از طریق آنلاین به فروش رساندیم و سود خوبی هم به دست آمد.

اوهمچنین با رونمایی از اپلیکیشن بیمه نو و داشبورد مدیریتی این شرکت، بیان کرد: این داشبورد می‌تواند تمام موارد شرکت را تا سطح نماینده فروش و حتی بیمه‌نامه به صورت آنلاین رصد کند و به راحتی ریسک‌های هریک از نمایندگان و هریک از رشته‌های بیمه‌ای توسط این اپلیکیشن قابل رصد است.

وی حق بیمه دریافتی در سال جاری را ۱۷۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و نسبت خسارت را ۴۴ درصد  دانست و میزان پرداخت خسارت در سال جاری را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از نظر شاخص کلی ۸۴ درصد تحقق صورت گرفته. از نظر تحقق بودجه ۱۲۰ درصد و نسبت به وصول به پرداخت خسارت ۷۴ درصد می‌رسد. همچنین نسبت خسارت به ۴۲ درصد و نسبت تحقق ترکیب پرتفوی ۷۸ درصد محقق شده است.

نوراللهی همچنین یکی دیگر از خدمات این شرکت را از طریق اپلیکیشن‌های امداد خودروی بنو و خدمات تخصصی مکانیکی مانند رفع مشکل پنچرگیری یا تأمین بنزین برای خودروها عنوان کرد که از طریق اپلیکیشن به راحتی قابل دریافت است.

به گفته نوراللهی، اپلیکیشن رسانه اجتماعی بیمه نو برای ارتباط مشتریان و مدیران نیز راه‌اندازی شده و علاوه بر آن، افراد بیرون هم می‌توانند در این اپلیکیشن حضور پیدا کنند.

به گفته مدیرعامل بیمه تجارت نو، امسال طبق برنامه قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته شود که تاکنون ۱۱۱۷ میلیارد تومان فروخته شده است. همچنین این شرکت با ۷ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد است و یک استراتژی بلندمدت سه ساله در قالب سند استراتژی تحول دیجیتال تا افق ۱۴۰۴ تهیه و به تصویب هیأت مدیره رسیده است.

وی همچنین گفت: اکوسیستم تحول دیجیتال در صنعت بیمه را دنبال می‌کنیم و به زودی اسنپ دکتر را هم راه‌اندازی می‌کنیم که خدمات پزشکی به افراد ارائه می‌کند. همچنین درصدد طراحی یک رمزارز ریالی برای مبادلات هستیم که امیدواریم در افق ۱۴۰۴ به آن برسیم.

به گفته وی، در مذاکراتی در بانک تجارت به عنوان سهامدار عمده بنو انجام شده است، بیمه دیجیتال راه‌اندازی می‌شود که طبق سند تحول در افق سه ساله به آن خواهند رسید.

این مدیرعامل در مورد اقدام برخی شرکت‌ها به شکستن نرخ بیمه‌های درمانی گفت:  بیمه مرکزی بر ضریب خسارت شرکت‌ها نظارت می‌کند تا شرکت‌ها نرخ‌شکنی نداشته باشند، اما گاهی در کنار بیمه درمان، موارد دیگری وجود دارد که می‌تواند سودآور باشد و جبران بیمه درمان را انجام دهد.

به گفته نوراللهی، سامانه پشتیبانی هوشمند برای تجارت نو طراحی شده است که از اول تا پالایش نماینده فروش و فنون مذاکره و همه موارد بر پایه تحول دیجیتال طراحی و اداره می‌شود و فرهنگ بیمه را بین نمایندگان فروش توسعه می‌دهیم که فقط به فروش بیمه‌نامه اکتفا نکنند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد سامانه بنوشاپ گفت: بازاریاب‌های صنعت بیمه که زیرمجموعه نمایندگان بیمه فعالیت می‌کنند، کارمزد آنها به صورت الکترونیک توزیع می‌شود. در حال حاضر ۲ هزار بازاریاب حرفه‌ای در بنوشاپ مشغول فعالیت هستند. در این شبکه نمایندگان بیمه‌ای به صورت پیش‌رو و بازاریاب‌ها در زیرمجموعه آنها فعالیت می‌کنند.

وی یکی دیگر از ابتکارات این شرکت را اینگونه عنوان کرد که فردی که بیمه‌نامه خریداری می‌کند کد تخفیف می گیرد که می‌تواند این کد تخفیف را به افراد دیگر از جمله اعضای خانواده خود منتقل کند و به این وسیله بیمه‌گران به عنوان بازاریاب عمل می‌کنند، اما در کنار آنها ۲ هزار بازاریاب حرفه‌ای هم مشغول فعالیت هستند.

نوراللهی در مورد بیمه صندوق‌های امانات که با همکاری بانک شهر راه‌اندازی کرده است گفت:‌ این بیمه‌نامه حوادث اغتشاشات را تحت پوشش قرار می‌دهد و هر صندوق را تا سقف ۵ میلیارد تومان بیمه می‌کند. البته صندوق‌های امانات در طول ۵۰ سال گذشته حوادثی نداشتند جز یک مورد که در بانک ملی اتفاق افتاد. بنابراین هر صندوق را تا سقف ۵ میلیارد تومان براساس خوداظهاری دارنده صندوق بیمه می‌کنیم.

وی در مورد انتخاب مدیران بیمه‌ای گفت: ما مطابق ماده ۱۷ بیمه‌نامه در مورد مدیران بیمه‌ای اقدام می‌کنیم و قانونگذار مزایا و معایب در این ماده قانونی را در نظر گرفته شده است و دور زدن این ماده کار درستی نیست. همچنین آئین‌نامه ۹۰ سند بیمه سدی شده است که افراد غیرمتخصص وارد صنعت بیمه نشوند گرچه در این آئین‌نامه حداقل شرایط درنظر گرفته شده است، اما باید به هرحال قانون را رعایت کنیم.

وی سهامداران عمده بیمه تجارت نو را بانک تجارت و پست‌بانک دانست و گفت: به هر حال دولت در این دو بانک سهامدار عمده است، بنابراین می‌تواند در مورد مدیران شرکت نظر بدهد.

مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه آئین‌نامه‌های فروش کامل است گفت: براساس این آئین‌نامه، کارمزد بین بازاریابان، نمایندگان و شرکت به صورت دیجیتال توزیع می‌شوند.

وی در مورد بنگاهداری بیمه تجارت نو گفت: برای اینکه در بخش سرمایه‌گذاری درگیر بنگاهداری نشویم، یک هلدینگ مالی سرمایه‌گذاری تأسیس کردیم که وظیفه سرمایه‌گذاری دارد و تاکنون وارد بنگاهداری نشدیم اما در بورس فعال هستیم. پرتفوی بورسی ما از ۵ میلیارد تا ۸۰۰ میلیارد هم رسیده است.

همچنین سوری؛ معاون بیمه اشخاص راجع‌به بیمه‌های زندگی در این شرکت بیان کرد: درخصوص بیمه زندگی هر چه بیمه‌نامه ارائه می‌کنیم، مبالغ آن سرمایه‌گذاری می‌شود، البته تورم باعث می‌شود که ارزش آن کاهش پیدا کند. اما از روش‌های یونیت‌داری در صندوق ها استفاده می‌کنیم تا کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در تورم را حفظ کند. ترکیب پرتفو و حجم فروش و سهم بازار ما تعیین‌کننده است و مجوز فروش بیمه‌های زندگی را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم.

علی سالارکیا؛ معاون فناوری اطلاعات بیمه تجارت نو در این نشست با معرفی اپلیکیشن بنو و سامانه داشبورد مدیریتی این شرکت، اظهار داشت: در این شرکت همه اطلاعات آنلاین و به سامانه مرکزی شرکت وصل است و مدیران به راحتی می‌توانند تا سطح نمایندگی‌های فروش و حتی تا سطح بیمه‌نامه را به صورت آنلاین نظارت کنند.

وی همچنین گفت: از طریق اپلیکیشن‌های بنو به راحتی می‌توانیم از زمان باقیمانده بیمه‌نامه و همچنین اعتبار باقیمانده برای پرداخت خسارت و نیز پرداخت خسارت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان به صورت آنلاین ۷۰ تا ۸۰ درصد خسارت‌ها را شامل می‌شود اقدام کنیم و همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر کشور آماده پاسخگویی به مشتریان از طریق اپلیکیشن بنو هستند.

به گفته وی در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر اپلیکیشن بنو را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند.

سالارکیا همچنین بیان کرد: در زمینه بیمه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، تمدید بیمه‌نامه‌ها به صورت آنلاین و با یک دکمه انجام می‌شود و با رعایت حقوق نمایندگان، فروش آنلاین در این اپلیکیشن نداریم تا رقیب شرکت فروش نباشد، اما مشاور آنلاین داریم.

سالارکیا در این جلسه به صورت عملی خرید بیمه‌نامه تلفن همراه از طریق اپلیکیشن بنو و مواردی از جمله احراز هویت مشتری و احراز هویت دستگاه و سلامت دستگاه موبایل از قبیل دوربین‌های موبایل و سالم بودن صفحه نمایش و موارد دیگر را که از طریق هوش مصنوعی و با ضریب خطای بسیار پایین انجام می‌شود را انجام داد و با مبلغ ۴۰ هزار تومان گوشی تلفن همراه خود را تحت پوشش بیمه سرقت و خسارت قرار داد.

 

نقدینه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kgpq