جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/06 05:10
در راستای تحقق اتحاد استراتژیک دو خودروساز:
کد خبر: 29625

حمل مشترک محصولات سایپا و ایران خودرو آغاز شد

شرکت سایپالجستیک به عنوان متولی حمل و نقل و لجستیک گروه خودروسازی سایپا، برای نخستین بار محصولات سایپا و ایران‌خودرو را به صورت مشترک از تهران به نمایندگی‌های مختلف سراسر کشور، حمل خواهد کرد.

در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین سایپا و ایران‌خودرو در زمینه حمل محصولات این دو خودروسازی بزرگ کشور به امضا رسیده، دو خودرو ساز بزرگ کشور، از ظرفیت های حمل و لجستیک همدیگر به صورت مشترک استفاده خواهند کرد.

محمد حسین امیرخانی، مدیرعامل شرکت سایپا لجستک، در حاشیه این رویداد گفت: بر اساس توافق حاصل شده و به منظور حمل با کیفیت و سریع محصولات دو خودروساز بزرگ کشور، تمامی محصولات اعم از خودروها، کانتینرها و بارهای فله ای دو شرکت با بهره گیری از ظرفیت های مشترک به سراسر ایران ارسال خواهد شد.

او تاکید کرد: در این حوزه استفاده از ظرفیت انبارش و پایانه دو شرکت، بهره گیری از واگن های مشترک به منظور حمل بار و قطعات، یکسان سازی قرارداد حمل پیمانکاران از نظر زمانی و متن قراردادی، بهره مندی از تسهیلات و موضوعات بانکی به صورت مشترک در حوزه حمل و نیز استفاده از بستر نرم افزاری و بهره گیری از سایر ظرفیت های حوزه حمل از دیگر بخش های این تفاهم نامه است.

مدیرعامل شرکت سایپا لجستیک تاکید کرد: در بحث حمل و نقل ریلی با توجه به شرایط مناسب گروه سایپا در این حوزه و بهره گیری از ظرفیت بالا و تنوع واگن ها، خدمات مناسبی را به ایران خودرو ارائه خواهیم داد و در مباحث حمل و نقل بین المللی هم از ظرفیت ایران خودرو در مباحث واردات و صادرات محصول استفاده خواهیم کرد.

امیرخانی افزود: بر اساس این تفاهم نامه حمل مشترک محصولات برای تمامی کشور از مبادی تهران و سایر نقاط ایران به خصوص شهرهایی که در آن سایت های تولیدی دو شرکت وجود دارد انجام خواهد شد.

همچنین حسین محمدی مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو)، گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته برای حمل بهتر و سریع‌تر محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور، از ظرفیت‌های حمل و لجستیک هر دو شرکت به صورت مشترک، استفاده خواهد شد.

او افزود: در کنار حمل خودرو، طرح های دیگری مانند حمل قطعات یدکی و بدنه برای سایت های تولیدی و نمایندگی های مجاز دو خودروساز نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ایسیکو تاکید کرد: این طرح، مزایای متعددی مانند کاهش هزینه های حمل، افزایش سرعت تحویل و استفاده بهینه از ظرفیتهای خالی ناوگان لجستیک را در بر دارد.

محمدی افزود: ایسیکو در حال حاضر محموله‌های سایپا یدک را نیز حمل می‌کند و با توجه به این‌که ناوگان لجستیک ایرانخودرو ظرفیت و توان حمل جاده‌ای خیلی خوبی دارد، از امکانات لازم برای حمل خودروهای سایپا برخوردار است و در مقابل ایران خودرو هم افزون بر امکانات ریلی خود از ظرفیت‌های ناوگان ریلی سایپا برای حمل محصولاتش استفاده خواهد کرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36b659