دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/04 12:40
بیمه ملت/
کد خبر: 29575

دلیل بالا ماندن توانگری بیمه ملت از نگاه مدیرعامل شرکت

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به اینکه یکی از دلایل مشخصی که باعث شده است بیمه ملت طی سالیان طولانی بتواند توانگری خود را در بالاترین درجه ممکن تثبیت و نگهداری کند، سرمایه قابل توجه شرکت است، افزود: بیمه ملت هم‌اکنون بین شرکت های بیمه گر خصوصی، بالاترین سرمایه ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

علیرضا یزدان دوست مدیر عامل بیمه ملت در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2022 گفت: بیمه ملت برای چندمین سال پیاپی به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور جایگاه خود را تثبیت کرده و بهتر می‌دانید که بر اساس آیین‌نامه توانگری بیمه مرکزی هر ساله شرکت‌های بیمه محاسباتی بر روی فاکتورهای مختلف‌شان انجام می‌شود و بر اساس جمع‌بندی کل آن فاکتور‌ها میزان نسبت توانگری‌شان مشخص می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه محاسبات سال جاری ما که بعد از انجام فرآیند اکچوئری در تایید و تصویب بیمه مرکزی هم رسید، حاکی از نسبت توانگری ۴۰۹ دارد که بالاترین سهام شرکت‌های بیمه خصوصی کشور است.

به گفته‌ وی، یکی از دلایل مشخصی که باعث شد طی این سالیان طولانی بیمه ملت بتواند توانگری خودش را در بالاترین درجه ممکن تثبیت و نگهداری کند، سرمایه قابل توجه شرکت است که الان بین شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی بالاترین سرمایه ثبت شده را هم شرکت بیمه ملت دارد.

یزدان دوست گفت: در کنار آن توجه به ریسک‌های مختلفی در حوزه‌های بیمه‌گری اعتباری و امثال آن وجود دارد، باعث شده است که توازن عملیاتی شرکت به سمت و سویی باشد که همواره جزء بالاترین نسبت‌های توانگری بین شرکت‌های بیمه را داشته باشد و سالیان متمادی با درجه۱ در رتبه توانگری۱ باقی بماند.

مدیرعامل بیمه ملت گفت: بحث توانگری مالی یکی از انواع خط ‌کش‌هایی است که طی سالیان اخیر در اختیار بیمه‌گذاران قرار گرفته است. باتوجه به ظرفیت‌هایی که بیمه مرکزی ایجاد کرده است، به نوعی خط‌ کشی است که بیمه‌گزاران می‌توانند اطمینان داشته باشند از این حیث که شرکت بیمه‌ای که قرارداد‌های بیمه‌ای‌شان را منعقد می‌کند به اندازه کافی توانگر است و امکانات اینکه اگر خدایی نکرده خسارتی اتفاق افتاد بتواند آن خسارت را جبران کند را دارد.

وی افزود: قطعا یکی از آیتم‌های بسیار با اهمیت است به دلیل اینکه فاکتورهای مختلفی را به آن توجه می‌کند، جدای از مباحث سرمایه‌ای و دارایی‌های شرکت و امثال این‌ها توازن پرتفوی شرکت این است که در حوزه‌های مختلف نقدینگی اعتباری و امثالهم چقدر شرکت ریسک‌های مختلفی را تحمل می‌کند و تا چه اندازه پتانسیل شرکت جوابگوی آن‌ها است، قطعا یکی از مهم‌ترین خط‌ کش‌هایی است که در اختیار بیمه‌گذاران و افراد عامه جامعه قرار دارد.

وی گفت: بیمه ملت مانند تمام شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی سرزمین اصلی در تمام رشته‌های بیمه‌ای فعالیت دارد و خوشحالیم که ما جزء معدود شرکت‌های بیمه‌گری هستیم که حجم بیمه‌شده‌هایما هم در بیمه عمر‌ بسیار قابل توجه است و هم در حوزه بیمه‌های تکمیلی جامعه هدف بزرگی را داریم. ما با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه سهامداران‌مان وجود دارد، سعی کرده‌ایم که جامعه هدف‌های مختلف را با بیمه‌نامه‌های مرتبط و مورد نیاز‌شان هدف‌گذاری کنیم و هرجامعه هدفی را با توجه به نیاز آن به آن مراجعه داشته باشیم و همکاران ما در تلاش هستند که بتوانند در حوزه رشته‌های مختلف نوآور باشند و بتوانند رشته‌هایی را که جامعه هدف ما به آن نیاز دارد را پیش‌رو تامین کنند و امیدواریم که سال جدید هم بتوانیم در حوزه معرفی ۱-۲ رشته جدید بیمه‌ای ان شاءالله قدم مثبت‌مان را برداریم و پیش‌رو باشیم‌.

 

بورس 24


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qlra