پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/03 18:10
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛
کد خبر: 29492

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای توسعه همه جانبه قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای توسعه همه جانبه قشم، گفت: با تحول در توان نیروهای انقلاب فعال در جزیره قشم و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، شاهد جلوه های جدیدی از هنر انقلابی در عرصه های مختلف اجتماع هستیم.

افشار فتح الهی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اعضای حوزه علمیه خواهران قشم، اظهار داشت: ایجاد تمرکز و هماهنگی در حوزه های مختلف فرهنگی موجب کاهش هزینه های اجتماعی و بهبود وضعیت فرهنگی در جزیره قشم می شود.

وی با بیان اینکه در حالی که فعالیت رسانه ای دشمنان موجب فتنه افکنی و ایجاد برخی مشکلات در کشور شده است، افزود: در چنین فضای عملکرد قرارگاه های اجتماعی و فرهنگی می تواند تاثیر مثبتی در شرایط امروز جامعه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تصریح کرد: باید تلاش کنیم در نقاط مختلف جزیره با استفاده از توان نیروهای فرهنگی، مذهبی و انقلابی، الگوی موفقی از مدیریت ایرانی و اسلامی را برای کشور ارائه کنیم.

به گفته فتح الهی؛ رسالت اصلی سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد توسعه و پیشرفت اقتصادی در جزیره است و برای رسیدن به این توسعه نیازمند پیوست فرهنگی و توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای همراهی جامعه محلی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی خرده فرهنگ های بومی جزیره، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با ترویج فعالیت فرهنگی، جزیره قشم را به عنوان یک مقصد برای سفرهای گردشگری خانوادگی معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: ارتباط نزدیک با مردم و همراهی با جامعه محلی، احداث پارک بانوان، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در کنار برنامه های آموزشی جهت توانمندسازی بانوان جزیره قشم باید به جدیت دنبال شود.

براساس این گزارش، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: ایجاد وحدت میان نیروهای فرهنگی دلبسته به انقلاب و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، مانع نفوذ دشمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با ایجاد کارگروه های مختلف اقدامات اجرایی جهت توانمندسازی نیروهای فرهنگی و اجتماعی بخش های مختلف جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی باید برای ترویج فرهنگ گردشگری مونانه و مسئولانه برنامه ریزی کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzkdv