چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/30 12:51
با حضور شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار؛
کد خبر: 29192

کارگروه استانی حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان در شرکت پتروشیمی ایلام برگزار شد

شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار در کارگروه حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در‌ پتروشیمی ایلام تاکید کرد: مسائل و مشکلات استان توسط نخبگان حل شود. کارگروه استانی حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان در شرکت پتروشیمی ایلام با حضور شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار، اصلانی رئیس سازمان بازرسی استان و شرکت‌های تابعه نفت و گاز پتروشیمی و نخبگان استان برگزار شد.

این نشست با موضوع آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان ، واحدهای فناور و نخبگان منتخب با بخش‌ها و فعالیت‌های تولیدی و محصولات تولیدی ، بررسی و شناسایی راهکارهای مشارکت و بهره‌مندی از توان دانش‌بنیانی و فناورانه برای ارتقای کیفی و کمی محصولات پتروشیمی همراه با کاهش هزینه تولید ، بررسی نیازمندی‌های تحقیقاتی و کالاهای خرید خارجی شرکت پتروشیمی و بررسی و تبیین پذیرش مجری پژوهشی و انعقاد قرارداد تحقیقاتی و سفارشی ساخت و‌ تولید انبوه مواد اولیه با محصولات مورد نیاز برگزار شد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای توسعه یافته و تولیدات اقتصادی غیر‌نفتی گفت:  اشتغال مبتنی بر دانش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اولویت دولت در استان ایلام در حوزه حل مشکلات موجود است.

عباسی تاکید کرد: تمهیدات خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اندیشیده شده است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام به ظرفیت بسیار خوب نخگبان در استان اشاره کرد و افزود:حل مسائل و‌ مشکلات استان را باید در قالب شرکت‌‌های دانش‌بنیان جستجو کرد.

 شهریار عباسی به برنامه‌های کلان نظام برای حفظ نخبگان در کشور و بازگشت ۵ هزار نخبه خارج از کشور به ایران اشاره کرد و ادامه داد:با سوء تدبیرها زمینه خروج نخبگان از کشور فراهم شد.

وی با بیان اینکه بهترین کشورهای دنیا طالب نخبگان دانشگاه‌های ایلام هستند اما باید از ظرفیت این قشر فرهیخته در ‌استان استفاده شود افزود:عزم مدیریت کلان استان برای حمایت از نخبگان استان و شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تسهیلات ماده ۱۸ جزم است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تولیدات دانش‌بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: «DMDS »در پتروشیمی ایلام به عنوان یک محصول راهبردی و دانش‌بنیان اکنون دارای داوطلب خرید خارج از کشور است.

گرشاسبی با بیان اینکه نمونه استانی این محصول قابل رقابت و‌ مقایسه با نمونه‌های امریکا، آلمان و‌ چین است افز‌ود: بازارهای خارجی بویژه روسیه و چین تقاضای مقادیر سنگینی از DMDS CHAVAR65 را داشته‌اند که اولویت با تقاضاهای داخلی است.

سیدغلامحسن گرشاسبی به ماهیت آلایندگی الفین اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت سطح آلایندگی پتروشیمی ایلام به حداقل ممکن رسیده است.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه طرح‌های مبتکرانه و دانش‌بنیان در پتروشیمی ایلام در دست اقدام است ادامه داد:این شرکت به دنبال روشهای جدید برای ارتقای محصولات

و استفاده از محصولات میانی و توسعه صنایع پایین دستی در استان است.

وی از آمادگی پتروشیمی ایلام برای خرید قطعات مورد نیاز از شرکت‌‌های داخلی خبر داد و افزود:طرح ممنوعیت خرید قطعات خارجی که نمونه داخلی دارند مورد تاکید این شرکت است.

گرشاسبی با ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنایع پتروشیمی در استان تصریح کرد:پتروشیمی ایلام در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای تعامل ‌و ارتباط با دانشگاه برای استفاده از محصول «دی‌متیل دی‌سولفید» در حوزه کشاورزی قراردادی با استاد دانشگاه ایلام منعقد نموده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با ذکر این نکته که نگاه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی متمرکز باید متمرکز بر‌ خلق دانش باشد افزود:دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات صنعت بیشتر از آنکه جنبه مهارتی داشته باشند باید جنبه علمی و دانش‌بنیان داشته باشند.  

کارگروه استانی حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرعامل پتروشیمی ایلام، رئیس سازمان بازرسی، مدیرعامل پالایش گاز،مدیرعامل دفتر نفت و گاز غرب، مدیرعامل شرکت گاز، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و جمعی از نخبگان استان به میزبانی پتروشیمی ایلام برگزار شد و نخبگان طرح‌های مورد خود را ارائه کردند.

 

روابط عمومی پتروشیمی ایلام


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzzrx