پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/25 06:36
با اجرای پروژه‌های بهبود کیفیت محقق شده است
کد خبر: 28872

کاهش ۳۸ درصدی شکایات کیفی مشتریان ایران‌خودرو

معاون کیفیت ایران خودرو از کاهش ۳۸ درصدی شکایات مشتریان در حوزه کیفیت محصولات در مردادماه امسال نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد.

سهراب برفروشان ارتقای کیفیت محصولات و افزایش رضایت مشتریان را از اهداف برنامه‌ریزی و اجرای طرح تحول کیفیت ایران‌خودرو دانست و با اشاره به نتایج سه شاخص کلیدی که از دستاوردهای این طرح به شمار می‌رود، گفت: تحلیل روند شاخص‌های کیفی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در شش  ماهه  ابتدایی سال ۱۴۰۱ موید کارایی و اثربخشی اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت این شرکت در قالب ۲۷۹ پروژه کیفی است.

وی افزود: برمبنای گزارش‌های منتشر شده شرکت بازرسی استاندارد ایران (ISQI) در آدیت کیفی محصولات مربوط به تولیدات مردادماه امسال، وضعیت امتیاز منفی سبد محصولات تولید سواری گروه صنعتی ایران خودرو در مقایسه با میانگین محصولات تولیدی سال ۱۴۰۰ بهبود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد که بیش‌ترین بهبودها مرتبط با پلتفرم های تارا، دناپلاس و پارس بوده است.

 معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این‌که در حوزه رضایت مشتریان از فرآیند فروش، با کسب امتیاز رضایت ۷۰۸ در مردادماه امسال، رشد ۴۴ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را کسب کرده ایم، گفت: به این ترتیب موفق شده‌ایم ۳۱ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: براساس نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری نیز (H.O)، با ۱۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز کسب شده در پایان سال ۱۴۰۰، امتیاز ۷۱۵ را کسب کرده ایم.

برفروشان با اشاره به سایر دستاوردهای شاخص گروه صنعتی ایران خودرو، خاطرنشان کرد: اعلام و جاری‌سازی طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس خودرو تارا در بازه شش ماهه پس از تحویل برای خودروهای تحویلی از ابتدای تیر ماه سال ۱۴۰۱  به عنوان پایلوت، کاهش ایرادات مرتبط با رگلاژ درها، بهبود سکوت نسبی داخل اتاق در محصول پارس، تکمیل فرآیند عیب یابی با نصب هشت استند هات تست در موتورTU5 وEF7 و استفاده از سیستم QR Code بر روی خودروها به منظور افزایش قابلیت ردیابی محصول، اهم دستاوردهای این خودروساز در زمینه کیفیت به شمار می‌رود.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rr5q