سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/16 12:11
کیش/
کد خبر: 28451

تولید و تکثیر 95 درصد نشاء گل های فصلی مورد نیاز فضای سبز کیش

در آستانه فصل پاییز تمهیدات لازم برای تولید و تکثیر بیش از 6 میلیون نشاء گل های فصلی در نهالستان شرکت عمران، آب و خدمات کیش آماده شده است.

معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان این که تولید و تکثیر و کاشت انواع نشاء گل های فصلی در جزیره یکی از برنامه های شرکت در جهت زیباسازی محیطی این منطقه بوده است، اظهار داشت: امسال بیش از 6 میلیون نشاء بوته گل فصلی متناسب با آب و هوای جزیره کیش در نهالستان شرکت  تولید می شود که در فصل پاییز این نشاء ها به معابر، میادین و پارک های جزیره کیش انتقال می یابد تا در ماه های پایانی سال طراوت و سرسبزی این جزیره زیبا دو چندان شود.

آقازاده با بیان این که هر سال از اوایل مهر کاشت گل های فصلی در کیش آغاز می شود و تا اواخر فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت، افزود: امسال نیز با استفاده از فضای ایجاد شده در جزیره کیش و آماده سازی نشاء مورد نیاز، عملیات کاشت گل‌های فصلی شامل انواع گونه‌های جعفری، آهار، اطلسی، رعنا، زیبا، کوکب، ستاره ای، آلیسوم و پریوش که با شرایط آب و هوایی کیش سازگار هستند همزمان با شروع  فصل پاییز آغاز می شود.

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش ابراز امیدواری کرد ساکنان و شهروندان با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا و حفظ طراوت و شادابی کیش کوشا باشند.

لازم به ذکر است سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع عنوان شده است که این سرانه در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع است .

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48q8bm