پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/16 10:29
در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛
کد خبر: 28433

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۱۷هزار وام فرزندآوری پرداخت کرد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آغاز سال تا نیمه نخست مهر ماه، ۱۷هزار و ۲۹۶ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۶۷۲۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره بر ازدواج جوانان و افزایش جمعیت جوان کشور تأکید داشته‌اند. از جمله ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: «کشور ظرفیت‌های زیادی دارد، [ظرفیت‌] ابتکار زیادی دارد، این کشور ۸۰ میلیونی -که البته جمعیت آن می‌تواند به ۱۵۰ میلیون هم برسد و ان‌شاءالله مسئولین همان‌طور که بارها تکرار کرده‌ایم، کمک کنند که این تکثیر جمعیت جوان که امروز خوشبختانه وجود دارد از بین نرود؛ نسل را متوقف نکنند؛ جمعیت کشور را به‌تدریج در طول سال‌ها به پیری منتهی نکنند- این جمعیت، این کشور، با این ظرفیت، با این امکانات چهارفصلی که کشور ما دارد، می‌تواند از لحاظ مادّی پیشرفت کند، مشکلات معیشت مردم برطرف بشود؛ راهش این است.»

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آغاز سال تا نیمه نخست مهر ماه، ۱۷هزار و ۲۹۶ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۶۷۲۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به‌طور کلی تا کنون ۱۸۱۶۳ نفر دارای شرایط دریافت وام فرزندآوری به بانک مراجعه کرده‌اند، که وام بیش از ۹۵ درصد این افراد پرداخت شده است. همچنین برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر این است که تا پایان ماه ربیع‌الاول (۴ آبان)، این تعداد به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و همه متقاضیان مشمول دریافت وام فرزندآوری، وام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkdp5