پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 06:59
نماینده مجلس:
کد خبر: 27823

شبکه شاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را به‌روز کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: شبکه شاد برای اولین باری که ساماندهی شد، بسیاری از اطلاعات، آمار و مدارک، آموزش و پرورش و زیرساخت‌های فناوری ارتباطات را به روز و حداقل اشکالات را مشخص کرد و تجربه خوبی برای خدمت رسانی در زمینه آموزش و پرورش و تربیت بود.

دکتر الهویردی دهقانی در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون عملکرد شبکه شاد از ابتدای فعالیت این سکوی بومی تاکنون، گفت: استفاده کنندگان از این شبکه باید بیشتر پیرامون عملکرد آن نظر دهند اما به طور کلی دانش آموزان و معلمانی که از این شبکه در دوران کرونا استفاده کردند، معتقد بودند که این شبکه ایراداتی داشته اما مزایای آن بیشتر از این ایرادات بوده است.

وی، ادامه داد: شبکه شاد اولین باری که ساماندهی شد، بسیاری از اطلاعات، آمار و مدارک، آموزش و پرورش و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را به روز و حداقل اشکالات را مشخص کرد و تجربه خوبی برای خدمت رسانی در زمینه آموزش و پرورش و تربیت بود و همچنین دانش آموزان را در فضای ارتباطی قرار داد که از این فضا استفاده کردند.

دانش آموزان و معلمانی که از شبکه شاد در دوران کرونا استفاده کردند، معتقد بودند که این شبکه ایراداتی داشته اما مزایای آن بیشتر از این ایرادات بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم مسوولان بتوانند از این تجربه استفاده کرده و آن را توسعه دهند، در واقع سیستم‌های آموزشی بخش خصوصی و سایر عناصر مرتبط، ارائه خدمات در بستر فضای سایبری را توسعه دهند تا بتوانند از این طریق هم با قیمت کمتر و هم راحت تر به خدمات آموزشی و فنی و حرفه ای دانش آموزان کمک کنند.

دهقانی، خاطرنشان کرد: از این نکته هم غافل نشویم که تولید محتوا در عرصه خدمات سایبری و برنامه هایی مثل شاد ضروری و بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر دولت و بخش خصوصی و هر آنچه که در فضای فیزیکی انجام می‌دهیم نیز در همه ابعاد زندگی بشری در فضای سایبری قرار گرفته و به عبارتی می‌توان گفت که این فضا فضایی مجازی نیست و حقیقی است که در زمان و هزینه‌ها و انرژی صرفه جویی انجام می‌دهد و از طرفی بهره کار را بالا برده است.

وقوع کرونا نشان داد برای آنکه تولید، آموزش و تمام ابعاد زندگی ما دچار آسیب نشود، باید زیرساخت‌ها و ابزارآلات لازم را داشته باشیم و به درستی استفاده کنیم و آن را توسعه بخشیم.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های بشری به فضای سایبری کوچ  داده شده است که موضوعی با اهمیت است و باید توجه ویژه ای به این رویه داشته باشیم، همچنین وقوع کرونا نشان داد برای آنکه تولید، آموزش و تمام ابعاد زندگی ما دچار آسیب نشود، باید زیرساخت‌ها و ابزارآلات لازم را داشته باشیم و به درستی استفاده کنیم و آن را توسعه بخشیم.

 

سیتنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkqjj