پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/25 09:10
دبیر و عضو هیت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران:
کد خبر: 27435

با اصلاح منطقی تعرفه ها ، سرمایه های راکد به جریان می افتد

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در میزگرد تخصصی چالش‌ها و راهکارها در مسیر توسعه گفت: افزایش حداقلی و منطقی تعرفه ها که اخیرا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده موجب برگشت چندین هزار میلیارد تومان سرمایه راکد به چرخه اقتصاد و ایجاد فرصتی برای توسعه و سرمایه گذاری به نفع مشترکان می شود.

در این میزگرد که ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور فعالان صنعت مخابرات و مدیران شرکت مخابرات ایران برگزار شد ،مهندس رستگار، به اصلاح منطقی تعرفه ها و تاثیرات مثبت این تصمیم گیری بر حوزه ICT اشاره وعنوان کرد: یکی از نتایج مطلوب این مصوبه ، خروج از رکود کامل شرکت مخابرات که آنرا به لبه پرتگاه نزدیک کرده بود؛ می باشد واین در واقع برای شرکت مخابرات یک رشد محسوب می‌شود که اگر در زمان مناسب خودش بدون تاخیر انجام می شد توسعه متناسب و هم زمان با آن هم صورت می گرفت.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات اظهارداشت: اگر کارفرماهای بزرگ وکارگزاران این امکان را نداشته باشند که در زمینه فعالیت های خود ، به موقع و به اندازه، توسعه انجام دهند، تمام واحدهایی که در زنجیره تأمین هستند؛ دچار اشکال و چالش نمی شوند و اگر در صورت دارا بودن ظرفیت تولید، تعارفات رایج در کشور مبنی بر صدور تولیدات به خارج از کشور برداشته شود، توان بکارگیری از تمام ظرفیت های تولید را در داخل کشور پیدا می کنیم.

وی افزود: وسایل ارتباطی یک سری تجهیزات امنیتی است که ورودش به هر بازاری با ملاحظاتی همراه است و نمی شود در خارج از مرزها حتی باکیفیت و قیمت مناسب آنها را به راحتی خریداری کرد. این کار به تعاملات سیاسی بین کشورها نیاز دارد.

مهندس رستگار با اشاره به اهمیت اعتماد سازی بین شرکت مخابرات ایران با شرکت های تولیدی ، پیمانکاری و مردم افزود: با ایجاد اعتماد متقابل و حذف مقررات اضافی می توانیم با همان ضمانت نامه های قبلی چابک تر حرکت کنیم و مسیر توسعه را به درستی بپیماییم.

وی خاطر نشان کرد: یک سوم از مشترکان تلفن ثابت، خطوط بدون کارکرد یا کم کارکرد دارند و برای تعدادی از خطوط شارژ پرداخت می کنند و برای تعدادی از آن ها خیر. همین امر و همچنین نگاه غلط در تعرفه گذاری تلفن ثابت موجب شده این خطوط به صورت راکد باقی مانده در صورتی که مشترک دیگری در نقطه ای دیگر نیازمند برقراری ارتباط است.

رستگار افزود: با این افزایش حداقلی در تعرفه ها و برگشت سرمایه، خطوطی که بدون استفاده مانده اند به جریان می افتد، هزینه های سنگین دایری خطوط تا حدودی تأمین و به نوعی امکانات توسعه فراهم می شود، تجهیزات و امکانات به روز شده و در نهایت به نفع مردم ودولت و بنگاه های اقتصادی خواهد بود.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kedvq