چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/23 05:36
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در وبینار معرفی پتانسیل مناطق ویژه ایمیدرو اعلام کرد:
کد خبر: 27324

منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان آماده استقبال از سرمایه گذاران حوزه فولاد و مواد معدنی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از اعلام آمادگی این منطقه برای استقبال از سرمایه گذاران صنعت فولاد و مواد معدنی خبر داد.

علی اصغر علامه، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در وبینار معرفی پتانسیل مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو ضمن اعلام آمادگی این منطقه برای استقبال از سرمایه گذاران صنعت فولاد و حوزه مواد معدنی گفت: این منطقه به لحاظ جغرافیایی یکی از فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در صنایع سنگین و انرژی بر است.

به گفته وی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با وسعت ۹۸۰۰هکتار یکی از منحصر به فرد ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است که موفق به اخذ مجوزهای منطقه ویژه، محیط زیست، بندر شده است.

اوی افزود: این منطقه در مجاورت بیش از 60 پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی قرار داشته و نزدیکی به منطقه عسلویه و برخورداری از بندر را می توان ازجمله مزایای این منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد.

علامه تصریح کرد: پیش بینی می شود بتوان در این منطقه 10 میلیون تن پتروشیمی و 4 میلیون تن فولاد(شامل صنایع بالادستی یا پایین دستی) تولید کرد و در این راستا مجوزها اخذ شده و سرمایه گذاران می توانند به راحتی سرمایه گذاری کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر 18 سرمایه گذار در این منطقه فعالیت دارند و تاکنون 5 مجوز پتروشیمی و 9 موافقت اصولی پتروشیمی صادر شده است.

وی با اشاره به آب شیرین کن غرب استان هرمزگان گفت: این آب شیرین کن علاوه بر تامین آب شهر پارسیان، آب مورد نیاز مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد را نیز تامین خواهد کرد که این امر فرصتی استثنائی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.

پست اسکله چهارم در آستانه راه اندازی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان ادامه داد: در بندر پارسیان 19 پست اسکله تعریف که تعداد 4 اسکله به پیمانکار واگذار شده است. از این بین، یک پست به بهره برداری رسیده و 2 مورد دیگر نیز آماده افتتاح است. پست اسکله چهارم نیز در پاییز و تا پایان آبان سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد. همچنین ساختمانهای موجود در این بندر تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بندر پارسیان بزرگترین انبار مکانیزه کشور را در اختیار دارد اعلام کرد: از صنعت فولاد و محصولات فولادی دعوت می کنیم تا با توجه به امکانات ویژه این بندر، برای صادرات و واردات مواد معدنی و محصولات خود از بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استفاده کنند.

 

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45angx