جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/20 09:49
دادستان مرکز استان خراسان رضوی خبر داد؛
کد خبر: 27066

دستگاه قضا از سرمایه گذاران حمایت ویژه می‌کند

دادستان مرکز استان خراسان رضوی از حمایت ویژه دستگاه قضا در رابطه با پروژه‌های سرمایه گذاری خبر داد.

محمدحسین درودی، ضمن بیان این مطلب، گفت: یکی از اقداماتی که همواره دستگاه قضایی با آن مواجه است بحث مشکلات مربوط به سرمایه گذارانی است که در امر سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس، دستگاه قضایی کشور کارگروه‌هایی را تعیین کرده که در اسرع وقت به مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان رسیدگی کند.

دادستان مرکز استان خراسان رضوی، در پاسخ به اینکه وظیفه این کارگروه‌ها دقیقا چیست درباره وضعیت کارگروه‌های استان اظهار داشت: در استان خراسان رضوی چندین کارگروه برای رسیدگی فوری به امر مشکلات تولید تشکیل شده است که مهم‌ترین وظیفه‌ آن‌ها حضور در شهرک‌های صنعتی و در جریان مسقیم قرار گرفتن مشکلات مربوط به تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به معضلاتی که کارآفرینان و صنعتگران با آن‌ها دست به گریبان هستند تصریح کرد: ورود به مشکلات واحدهای تولیدی به نوع مشکل آن‌ها بستگی دارد به طوری که متناسب با نوع مشکل به وجود آمده، دادستان یا دستگاه قضایی به پرونده‌ها ورود می‌کند.

درودی حمایت از سرمایه گذاران را یکی از وظایف مهمی برشمرد که در هر شرایطی باید نسبت به آن حساس بود و یادآور شد: در صورتی که بتوان حمایت صحیح و منطقی از سرمایه‌گذار انجام داد می‌توان نسبت به عدم خروج سرمایه از کشور امیدوار بود و بر همین اساس، حمایت از تولیدکننده یکی از اصلی ترین مسائلی است که هم با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد آن هستیم و هم قوه قضاییه نسبت به آن حساسیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه عمده مشکلات مربوط به سرمایه گذاری و یا واحدهای تولیدی چیست، گفت: در بسیاری موارد سرمایه گذار نسبت به حوزه تسهیلات بانکی گلایه داشته و از طرف بانک‌ها با مشکل مواجه می‌شوند که در اینگونه موارد با دعوت از مدیران بانک‌ها و استماع نقطه نظرات آن‌ها نسبت به استمهال تسهیلات دریافتی و یا موارد دیگر تصمیم گیری می‌شود.

دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: البته تمامی موارد با استناد به دستورالعمل‌ها و مصوبات و قوانین جاری کشور اجرایی می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود که بحمدا… در اکثر موارد ختم به خیر می‌گردد.

لازم به ذکر است که پروژه‌های سرمایه گذاری در گذشته در دست اقدام بوده‌اند به دلایلی در حال حاضر در جریان نیستند نظیر پروژه پدیده مشهد و سایر مناطق اقتصادی، که در صورت سرمایه گذاری در این پروژه‌ها، می‌توان به افزایش اشتغالزایی و نیز کارآفرینی کمک شایانی کرد.

 

اقتصادتهران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ra6xy