جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/19 07:53
فاطمی امین در همایش اصناف، دانش بنیان، فناور و هوشمند مطرح کرد:
کد خبر: 26914

کاهش قیمت و رشد کیفیت محصولات با رویکرد فناورانه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در موضوع دانش بنیان بودن اصناف الزاما دنبال کار‌های پیچیده نباشیم، با برخی اقدامات ساده نیز می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

سیدرضا فاطمی امین در همایش اصناف، دانش بنیان، فناور و هوشمند که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این که نخستین کارکرد دانش بنیان شدن اصناف، محصولات باکیفیت‌تر و کاهش قیمت است، گفت: همچنین موجب می‌شود نیرو‌های انسانی با تحصیلات تکمیلی و بالاتر به کار گرفته شوند.

فاطمی امین افزود: ظرفیت انسانی با تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد، که برای حفظ و استفاده از این ظرفیت باید از آن‌ها در بخش دانش بنیان کردن اصناف به خوبی استفاده کرد.

وزیر صمت در ادامه گفت: در کنار سرمایه نیروی کار عامل سومی هم در تولید مطرح است به نام دانش، که در واقع آن دسته از فعالیت‌ها و رشته‌هایی که سهم دانش در آن بیشتر از دو عامل دیگر هست، دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به این که در بحث دانش بنیان الزاما نباید به دنبال کار‌های پیچیده بود افزود: به طور مثال یکی از بانک‌ها در اقدامی خلاقانه در خصوص تامین منابع مالی زنجیره‌ای، کارکردی خوب و تجربه‌ای مناسب در این حوزه دارد.

وزیر صمت گفت: در وزارتخانه دو گانه اصناف و صنعت نداریم و در واقع هیچ تفاوتی بین این دو حوزه قائل نیستیم، زیرا ما کسب و کار‌هایی داریم که برخی خدماتی، برخی معدنی و همچنین برخی تولیدی و یا توزیعی هستند که حتی تشکل‌های صنفی نیز دارند.

فاطمی امین افزود: بنابراین وقتی می‌گوییم کسب و کار‌ها باید دانش بنیان شوند، همه حوزه‌ها مدنظر است و یکی از مصادیق پررنگش بخش اصناف است.

 

شاتا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9vdk