پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/19 06:52
به مناسبت ۷۱ امین سالگرد تاسیس بانک صادرات ایران/
کد خبر: 26906

پویش زیست محیطی شرکت سپهر برای سالروز تاسیس بانک صادرات ایران

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به مناسبت ۷۱ امین سالگرد تاسیس بانک صادرات ایران، بوستان شهدای این بانک را با ۷۱ اصله نهال افتتاح کرد.

این پروژه اردیبهشت ماه امسال، با هدف پیشگیری از فرسایش خاک و احیای بافت طبیعی در روستای اروست مازندران آغاز شد و روز ۱۵ شهریور مصادف با سالروز تاسیس بانک صادرات با حضور نماینده سرپرستی بانک صادرات در استان مازندران و نماینده شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن درختان به بهره برداری رسید.

۷۱ نهال سرو کوهی که از گونه های کمیاب و در معرض خطر کشور محسوب می شود  در کنار گلزار شهدای روستای اورست مازندران کاشته شد. این درخت کم نظیر بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال عمر می کند و در فرهنگ ایران از دیرباز نشان ایستادگی و آزادگی بوده است.

هر یک از این نهال ها به نام یکی از شهدای بانک صادرات کاشته شده و اردیبهشت ماه سال آینده ۱۹ نهال دیگر به این بوستان ۳۰۰ متری اضافه می شود تا به تعداد ۹۰ سرو به یادمان ۹۰ شهید بانک صادرات برسد.

«اُرس» یا «سروِ کوهی» گونه‌ای بسیار با ارزش و دیرزیست است که عمر آن تا ۲۰۰۰ سال هم می‌رسد. این درخت همیشه سبز، در مناطق کوهستانی و در ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر می‌روید. قطع بی‌رویه این گونه گیاهی به منظور تهیه سوخت و یا خانه سازی باعث کاهش جنگل‌های اُرس شده است به‌گونه ای که در سال ۱۳۷۱ قانون ممنوعیت قطع این درخت به تصویب رسید. با توجه به ارزشمندی این گونه گیاهی نادر اقدام شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در احیای جنگلهای مازندران می تواند الگوی مناسبی برای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتهای مختلف باشد.

شایان ذکر است شرکت پرداخت الکترونیک سپهر یکی از ۱۲ شرکت فعال در صنعت پرداخت کشور (psp) است که سهامدار اصلی آن بانک صادرات ایران است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bydze