پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/17 12:10
رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو:
کد خبر: 26827

ژئوپارک قشم بهترین نمونه توسعه پایدار جامعه محلی و مشارکت فعال بانوان است

رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو ژئوپارک قشم را بهترین نمونه مشارکت جامعه محلی و بانوان در فرآیند دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

پروفسور زوروس در آیین افتتاحیه هفتمین کنفرانس ژئوپارک های منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی مراسم گفت: ژئوپارک قشم به عنوان تنها ژئوپارک غرب آسیا و خاورمیانه می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد و توسعه ژئوپارک در سایر کشورها باشد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم نیز در این‌باره گفت: رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌ها در این مراسم به بررسی عملکرد ژئوپارک‌های جهان در چندسال گذشته پرداخت و در سرفصل‌های مختلف ماموریت‌ها و معیارهای این مجموعه‌ها را بررسی کردند.

علیرضا امری کاظمی ادامه داد: در یکی از سرفصل‌ها که مربوط به مشارکت جامعه محلی و بانوان در توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌باشد، قشم به عنوان بهترین نمونه یاد شد و از فعالیت‌های انجام شده این حوزه تقدیر به عمل آمد.

وی یادآورشد: معرفی حضور فعال بانوان قشم در ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه محلی و فعالیت‌های مربوط به ژئوپارک در بین 177 ژئوپارک جهان از 46 کشور به عنوان بهترین نمونه موجب افتخار قشم و کشور عزیزمان است و نشان از توانمندی بانوان این سرزمین دارد.

به گفته امری‌کاظمی، در این مراسم که در ژئوپارک ساتون تایلند برگزار شد، بیش از 550 شرکت‎کننده به صورت حضوری و آنلاین از سراسر آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و  پروفسور زوروس رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها و آقای کریستف واندنبرگ رییس برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو سخنران کلیدی بودند.

 

 روابط‌عمومی و امر بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488gzk