جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/15 06:21
در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح شد:
کد خبر: 26614

در راستای اجرایی سازی قانون جهش تولید

با توجه به هدفگذاری کلان اقتصادی و برنامه تحول دولت، موضوعاتی نظیر: تسهیل گری خدمات، بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در رفع چالش های صنعت بیمه و ارائه خدمات متقابل این صنعت به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

مهندس مجید بهزاد پور با ابراز خرسندی از تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم نامه را در راستای تکالیف و اسناد بالادستی عنوان کرد و گفت: هوشمندسازی صنعت بیمه و حمایت از دانش بنیان ها و سایر مراکز نوآوری کشور از اولویت های سیاستگذاری های نهادناظر صنعت بیمه به شمار می آید.

در ادامه این نشست سورنا ستاری از صنعت بیمه به عنوان صنعتی افتخارآمیز یاد کرد و افزود: با توجه به قابلیت های درخشان صنعت بیمه، ضرورت سرمایه گذاری در حوزه فن آوری، الکترونیکی سازی خدمات و بهره گیری از فین تک ها بیش از پیش احساس می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید ابعاد حضور خود را در بازارهای مالی و حوزه های گوناگون کسب و کار پررنگ تر کند و حتی در بازارهای سنتی خود هم از ابزارهای الکترونیکی استفاده کند.

وی فرهنگسازی را لازمه تغییر و پیشرفت صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: پذیرش تغییرات با اتکا بر اصل آینده پژوهی یک ضرورت آشکار است و خوشبختانه صنعت بیمه در دو بخش خصوصی و دولتی، سرمایه گذاری های ارزشمندی را در این حوزه انجام داده است.

دکتر سورنا ستاری، توسعه بازارهای نوین را زیر ساخت اشتغال زایی و توسعه فضای کسب و کار دانست و اظهار داشت: با بهره گیری از جوانان متخصص، فن آور و مبتکر می توان روند دیجیتال سازی محصولات و خدمات بیمه ای را تسریع کرد.

گفتنی است در این نشست که مقامات و چهره های برجسته علمی و بیمه ای کشور حضور داشتند تفاهم نامه پنجساله بین دو مجموعه بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید و طرفین نسبت به گسترش سطح تعاملات تاکید کردند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9vqv