جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/15 02:24
در جریان سفر به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
کد خبر: 26577

محدودیتی برای سرمایه گذاری اکتشاف در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

جعفری در این سفر دو روزه به عدم محدودیت برای سرمایه گذاری اکتشاف در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حمایت استانداری از برنامه های ایمیدرو در استان سخن گفت.

رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویر احمد که در محل استانداری یاسوج برگزار شد، تصریح کرد: این سازمان تمرکز فعالیت خود را بر روی شهرستان های کم برخوردار گذاشته به طوری که با انجام فعالیت های اکتشافی، تلاش کرده که مسیر سرمایه گذاری در این مناطق تسهیل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت صمت برنامه طرح آمایش شهرستان های کم برخوردار را دارد تا زمینه سرمایه گذاری های پایدار و ماندگار ایجاد شود.

در این نشست سید علی احمدزاده؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به رغم اینکه ۱۰ درصد آب و یک سوم نفت کشور از این استان تامین می سود، بهره چندانی از این ثروت نبرده ایم.

وی در عین حال گفت: استانداری، از برنامه ها و اقدامات ایمیدرو برای توسعه معادن حمایت می کند.

از سوی دیگر خدایار کریم نژاد سرپرست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گزارشی از فعالیت های این شرکت در معادن استان و چالش های پیش رو ارایه کرد.

احمد فتاحی مجلج؛ مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز اشاره ای به فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در سطح استان داشت.

وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت، در شورای گفت و‌گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی یاسوج، پس از استماع سخنان فعالان شن و ماسه و همچنین یک تولیدکننده کلینکر، از برنامه تشکیل کارگروهی برای برطرف شدن مشکلات فعلی خبر داد.

همچنین درخصوص مشکلاتی از جمله تامین سوخت، ماشین آلات، جایگزینی معادن رودخانه ای با کوهی، قیمت گذاری و… با تشکیل کارگروهی بررسی و راهکارهای لازم ارایه خواهد شد و برخی موضوعات در سطح استان، برخی در سطح شورای عالی معادن و برخی نیز در ستاد تسهیل استان قابل برطرف شدن هستند.

در دومین روز از سفر جعفری به استان کهگیلیویه و بویراحمد، وی و هیات همراه از پروژه های آهک هیدارته و فسفات چرام بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید جعفری با ذکر توضیحاتی از پیشینه طرح، خواهان تسریع در روند اجرایی پروژه شد.

کریم نژاد نیز تصریح کرد: محدودیتی در تامین مالی طرح نداریم و اسناد مناقصه تکمیل پروژه احداث اهک هیدراته و فسفات چرام، در اختیار عموم قرار گرفته است.

اباذر رحیمی؛ مجری طرح آهک هیدراته و فسفات چرام گزارشی از روند اجرایی طرح ارایه کرد و گفت: این طرح تاکنون به پیشرفت ۶۰درصدی دست یافته است.

گفتنی است طی این برنامه، عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به طرح فوق نیز آغاز شد.

فاز نخست پروژه آبرسانی طرح آهک هیدراته و فسفات چرام از ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب برخوردار است و قرار است با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی اجرا شود.

 

روابط عمومی ایمیدرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aybdl