پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/14 08:32
طی رقابت 93 سرمایه‌گذار واجد شرایط در بازار
کد خبر: 26512

«گلدیرا» فرابورسی شد

امروز در جریان بازار 228 میلیون سهم شرکت صنایع گلدیران در بازار دوم فرابورس ایران روی میز فروش رفت که از میان 93 سرمایه‌گذار واجد شرایط، 44 سرمایه‌گذار موفق به خرید 6 درصد سهام «گلدیرا» شدند.

امروز در میانه شهریورماه 228 میلیون سهم صنایع گلدیرا روی میز فروش رفت و درنهایت پس از رقابت 93صندوق، متوسط قیمت معاملات در سفارش‌گیری نماد «گلدیرا» معادل 6 هزار و 436 ریال شد.

ساعت 9:30 صبح امروز، سفارش‌گیری برای عرضه سهام شرکت گلدیران طبق پیام ناظر آغاز شد و طی 2 ساعت تعداد 93سرمایه‌گذار واجد شرایط سفارش‌های خود را از طریق ایستگاه‌های معاملاتی ارسال کردند و درنهایت 44 صندوق موفق شدند صاحب سهام شرکت صنایع گلدیران شوند.

این گزارش حاکی است در این عرضه اولیه که به روش حراج انجام گرفت، کمترین قیمت 5 هزار و 300 ریال در نظر گرفته‌شده بود. همچنین هر کد معاملاتی قادر بود حداکثر 11 میلیون و 400هزار سهم خریداری کند.

در این عرضه کمترین قیمت معامله‌شده 5 هزار و 300 ریال و بیشترین قیمتی که روی آن معامله‌ای صورت گرفت 8 هزار و 500 ریال بود.

در عرضه اولیه گلدیرا، شرکت گروه توسعه گلدیران به‌عنوان متعهد عرضه، کارگزاری تأمین سرمایه نوین به‌عنوان مشاور عرضه و متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش به‌عنوان بازارگردان ایفای نقش کردند.

گفتنی است امروز مرحله اول عرضه اولیه گلدیران انجام شد که عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج بود.

مرحله دوم عرضه، افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم است. به‌این‌ترتیب که پس از کشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد معاملاتی «گلدیرا» به‌منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود.

در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی خواهد بود که طی آن 14 درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب شده به عموم عرضه می‌شود. بنابراین خریداران باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت خود پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد معاملاتی برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5q7k