چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/13 02:12
به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزیمت ایرانیان به عراق جهت شرکت در راهپیمایی اربعین؛
کد خبر: 26386

خدمات ویژه همراه اول به زائران اربعین

همراه اول به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزیمت ایرانیان به عراق جهت شرکت در راهپیمایی اربعین، بسته‌های تخفیف‌دار و ظرفیت‌های ویژه زیرساختی تدارک دیده و تیم‌های عملیاتی خود را در نقاط پنجگانه مرزی مستقر کرده است.

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و عزم عاشقان آن حضرت برای شرکت در راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا، علاوه بر ارائه تخفیف های ویژه در تعرفه رومینگ و تماس بین الملل، تیم های فنی اپراتور اول در پایانه های مرزی مستقر شده اند تا ضمن پایش و بررسی کیفیت شبکه، ظرفیت های ویژه برای استقبال از زائران را فراهم آورند.

مشترکانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند می توانند براساس مساعدت همراه اول و پیرو قراردادهای منعقده ای که با اپراتورهای عراقی داشتند، از سیمکارت همراه اولی خود استفاده کنند و از نرخ های تخفیف دار و بسته های ویژه رومینگ اربعین بهره مند شوند.

با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده برای این ایام (تا 75 درصد تخفیف نسبت به کمپین سال قبل)، «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه 9 هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه 6 هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک 1300 تومان» و «هر مگابایت اینترنت 500 تومان» است.

همچنین در راستای رفاه حال زائران، قیمت تماس از ایران به موبایل عراق از 8 به 6 هزار تومان کاهش یافته است.

شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با تعریف و طراحی «دو بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از دو بسته 7 روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را انتخاب کنند.

بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه 250 پیامک هدیه و 25 دقیقه مکالمه هدیه با قیمت 350 هزار تومان ارائه شده است؛ بسته «اقتصادی زائر» نیز با 150مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه 50 پیامک هدیه و 10 دقیقه مکالمه هدیه به قیمت 100 هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه  به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم شده است.

تمامی زائران می توانند از 13 تا 30 شهریور 1401 از قیمت های تخفیفی و بسته های مقرون به صرفه در خاک عراق بهره مند شوند.

اما برای بهره مندی از امکانات رومینگ بین الملل حتما نیاز است تا زائران حسینی پیش از خروج از کشور با شماره گیری کددستوری «ستاره 10 ستاره 2910 مربع» یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل کنند.

زائران برای خریداری بسته رومینگ نیز می توانند از سه روش درگاه جامع خدمات همراه اول در راهپیمایی اربعین «ستاره 1 مربع»، «مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول» یا «اپلیکیشن همراه من» اقدام کنند.

به منظور آسایش زائران همراه اولی، کلیه خدمات ارتباطی این اپراتور برای اربعین در درگاه «ستاره 1 ستاره 40 مربع» نیز فراهم شده است.

با توجه به دغدغه همیشگی مردم در پیش از شروع مسافرت نسبت به مقوله ارتباطات، مذاکرات و جلسات فشرده مسئولان فنی و تیم های عملیاتی همراه اول با فرمانداری شهرهای مرزی در قالب ستاد اربعین در دستور کار قرار گرفت تا ضمن اطلاع از دغدغه و درخواست مسئولان این مناطق، به پایش کیفی شبکه و ارتقای ظرفیت ها بپردازند.

لذا با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از حجم مراجعه مردمی به پایانه های مرزی جهت خروج از کشور و ورود به عراق، همراه اول با تدارک 29 سایت اضطراری فول تکنولوژی (نسل های دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار 52 سایت موجود در پنج نقطه پایانه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای استقبال از مشترکان فراهم آورده است.

با این میزان تدارک تجهیزات، سطح پوشش مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی تمامی جاده های منتهی به شهرها و پایانه های مرزی را هم شامل خواهد شد.

همچنین اپراتور اول تلفن همراه کشور به منظور آسایش خاطر مشترکان به افزایش ظرفیت بین الملل خود از طریق توسعه لینک های بین اپراتور و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت که نسبت به سال 1398 حدود 10 برابر افزایش یافته است.

استقرار تیم های فنی و عملیات شبکه اپراتور اول تلفن همراه در شهرهای نزدیک به پایانه های مرزی تا اتمام سفرهای اربعینی، از جمله دیگر مواردی است که زمینه پایش و رصد کیفیت شبکه به صورت 7 در 24 را به صورت خاص در این مناطق در قالب داشبوردهای ویژه پایش مناطق مرزی در مرکز عملیات شبکه و کنترل کیفیت سرویس به وجود آورده است.

همراه اول جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در گذرگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب و نیز به صورت  سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکان پرداخته است. همچنین این اپراتور در حال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت به صورت وای فای در موکب های مذکور است.

همچنین طبق اعلام این اپراتور، کارشناسان همراه اول در 12 نقطه در شهرهای نجف و کربلا و جاده بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات مشترکان می پردازند.

لازم به ذکر است بسته های اینترنت داخلی در حالت رومینگ قابل استفاده نیست و «امکان دریافت رمز دوم خرید در خارج از کشور بدون فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل، میسر نیست». همچنین مطابق روال تماس های رومینگی، هنگام استفاده از سرویس رومینگ در خارج از کشور، حتما مشترکان باید کد ایران (0098) را قبل از شماره تلفن های ثابت و موبایل مورد نظر خود شماره گیری کنند.

همراه اول از کلیه مشترکان خود که قصد سفر به عراق را دارند درخواست کرده که اطلاعات لازم در خصوص تعرفه های اربعین را فقط از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور به نشانی https://mci.ir/arbaen دریافت کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n95ek