دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/12 05:37
تشریح جذابیت‌های صندوق‌های سهامی در نشست یک دیدار یک عرضه
کد خبر: 26360

آغاز پذیره‌نویسی «هیوا» از امروز

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی هیوا با سرمایه 100 میلیارد تومان از امروز آغاز شد که مدیرعامل سبد گردان هیوا ضمن بیان این خبر، مدیریت حرفه‌ای و نقد شوندگی را ازجمله ویژگی‌های مهم هیوا اعلام کرد.

مهدی دلبری مدیرعامل سبد گردان هیوا در نشست خبری یک دیدار یک عرضه که به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سهامی هیوا برگزارشد با اشاره به اینکه شرکت سبد گردان هیوا در دی‌ماه سال گذشته مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرد، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری سهامی هیوا اولین محصول این شرکت سبد گردان است.  

وی در تشریح مزیت‌های این مجموعه به مدیریت حرفه‌ای آن اشاره کرد و گفت: ترکیب شرکا در سبد گردان هیوا از مدیران باسابقه حاضر در ارکان بازار سرمایه است.  

دلبری به مزیت‌های صندوق‌های سهامی قابل معامله اشاره کرد و افزود: مدیریت حرفه‌ای، تنوع مناسب پرتفوی، در دسترس بودن معاملات، شفافیت و نقد شوندگی از مزیت‌های این صندوق‌ها است.  

به گفته وی با توجه به قوانین صندوق‌های سهامی و بر اساس اساسنامه، این صندوق‌ها در پرتفوی خود ترکیب مناسبی از صنایع و سهام قرار می‌دهند تا در زمان افت بازار بتوانند از ریزش‌ها مصون باشند.  

مدیرعامل سبد گردان هیوا در ادامه در دسترس بودن را مزیت دیگر این صندوق دانست و گفت: قابل معامله بودن واحدهای این صندوق‌ها از دیگر مزیت‌های آن است که خریدوفروش را تسریع و تسهیل می‌کند.  

وی مزیت بعدی این صندوق‌ها را ثبت نزد سازمان بورس و شفافیت عملکرد دانست و گفت: این مزایا باعث می‌شوند در همه بازارهای مالی دنیا صندوق‌های سهامی مورد اقبال باشند.  

دلبری با اشاره به اینکه سابقه بازار سهام در سال ۹۹ نشان داد که ورود مستقیم تجربه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست، گفت: صندوق هیوا قابل معامله در فرابورس بوده و نیازی به حضور فیزیکی، صدور و ابطال واحدها نیست. مزیت بعدی هیوا نیز بحث معافیات مالیاتی است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هر نوعی معاف از مالیات هستند.  

وی از ویژگی‌های هیوا به بازار گردانی قوی با تضمین نقد شوندگی اشاره کرد و گفت: رکن نقد شوندگی باعث تسهیل ورود و خروج سرمایه‌گذاران به بازار می‌شود.  

به گفته مدیرعامل صندوق هیوا حداقل و حداکثر سرمایه‌گذاری در این صندوق از یک هزار تومان تا ۹۸ میلیارد تومان است. سقف صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان است که دو میلیارد تومان واحدهای ممتاز هستند.  

وی در پایان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران حتما مازاد سرمایه‌های خود را وارد بازار کنند و برای انتخاب صندوق سهامی فهرست رتبه‌بندی صندوق را در نظر بگیرند، گفت: پذیره‌نویسی هیوا از امروز آغازشده و تا 5 روز کاری ادامه خواهد داشت، این مجموعه تلاش می‌کند با مدیریت حرفه‌ای، بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران رقم بزند.  

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5vm8