پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/12 03:19
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/
کد خبر: 26357

فرآیند دریافت وام با توثیق سهام

یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای تسهیل خدمات بانکی به مردم، استفاده از سهام به عنوان وثیقه و ضمانت برای دریافت وام است که اخیراً کلید خورده و قرار است فراگیر شود.

طرح توثیق سهام برای دریافت وام، از جمله طرح‌هایی است که در صورت گسترش به سایر بانک‌ها، راه را برای مردم عادی جهت دریافت وام تسهیل می‌کند.

در گام اول طرح توثیق سهام برای دریافت وام، یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور پیشگام شده به طوری که مردم می‌توانند با به وثیقه گذاشتن سهام بورسی خود در این بانک، وام قرض‌الحسنه دریافت کنند. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دولت سیزدهم برای گسترش این طرح، در حال پیگیری و اضافه کردن سایر بانک‌ها هستند.

در همین زمینه،‌ عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با استفاده از سامانه ستاره و زیرساخت توثیق سهام، مشتریان بانک می‌توانند از ظرفیت سهامداری خود برای دریافت وام بهره برده و از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.

«حمیدرضا توسلی» اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از سه بانک عامل در سامانه ستاره شرکت سپرده گذاری مرکزی است، شرایط توثیق سهام و تسهیل فرآیندهای دریافت وام با استفاده از این طرح آسان‌تر شده و می‌تواند ارتباط مناسب‌تر سهامداران را با فضای قرض‌الحسنه فراهم آورد.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: توثیق سهام که در قالب طرح ستاره از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح شده، پیشینه‌ توثیق سهام عدالت را داشته و این پیشینه تجربیات ارزنده‌ای را برای این اتفاق مهم رقم زده است.

وی افزود: نکته مهم در این طرح این است که در کنار طرح‌های بانک، می‌تواند پاسخ مناسبی به انتظارت مشتریان بوده و به همراه سایر خدمات غیرحضوری مانند افتتاح حساب آنلاین، مستقل از زمان و جغرافیا خدمات بانک را دسترس‌پذیر کند.

توسلی اظهار داشت: برای دریافت وام با وثیقه سهام کافی است افراد با مراجعه به پیشخوان بانک به‌ عنوان نقطه مهم ارتباط مشتری، فرآیند توثیق را به صورت آنلاین انجام داده و بعد از دریافت کد مربوطه، چه از طریق شعبه و چه از طریق پیشخوان مجازی برای دریافت وام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بانک در پیشخوان مجازی در حال تنوع‌بخشی به خدمات خود است،‌ امیدواریم که توثیق سهام در کنار امکاناتی همچون سفته الکتروینکی بتواند سبب تسهیل و رضایت‌مندی مردم در کسب خدمات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شود.

 

ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdne9