جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 06:19
تشریح فرصت‌ها و مزیت‌های نماینده جدید صنعت لوازم‌خانگی
کد خبر: 26252

گلدیران به فرابورس آمد

فرابورس ایران امروز میزبان مدیران و سهامداران عمده شرکت صنایع گلدیران در نخستین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه این شرکت بود و بدین ترتیب در آستانه عرضه اولیه سهام «گلدیرا»، علاوه بر تاریخچه، معرفی شرکت و ظرفیت‌های آن، صورت‌های مالی، پروژه‌های در دست اقدام و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت برای اصحاب رسانه و اهالی بازار تشریح شد.

امیرعباس کائینی مدیرعامل صنایع گلدیران در ابتدای این نشست موضوع فعالیت گلدیران را تأسیس، ایجاد و بهره‌برداری از کارخانجات لوازم‌خانگی و اخذ نمایندگی، انجام آزمایش‌های کیفی برای محصولات تولیدی شرکت‌ها و ... عنوان کرد و گفت: در سال ۹۷ برند جی پلاس را در بازار عرضه کردیم و در دی‌ماه ۱۴۰۰ گلدیران برند نکسار را معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع گلدیران امروز ۱۱۳۹ نفر پرسنل دارد، گفت: در دی‌ماه ۹۹ به دلیل تحریم‌ها با افت نیروی انسانی مواجه شدیم، اما با معرفی برندهای جدید، اشتغال‌زایی مجدد ایجاد شد. ظرفیت تولید در سه سال اخیر رو به رشد بوده و طبق برآوردها، به ۴۰۶ هزار دستگاه در سال جاری خواهیم رسید. تولید ۷ ماهه ما ۲۲۳ هزار دستگاه است که باقی آن تا پایان سال مالی محقق خواهد شد.

4 کانال فروش در گلدیران

مدیرعامل صنایع گلدیران درباره شبکه فروش این شرکت، گفت: در حال حاضر ۸۳۲ نماینده فروش، ۲۰ فروشگاه زنجیره‌ای و شبکه فروش مدرن داریم و در تعاونی‌ها نیز در ۵۰ نقطه کشور فعال هستیم. علاوه بر این شبکه فروش آنلاین مجموعه هم فعال است.

کائینی در ادامه به اینکه ۹۹.۹ سهام گلدیران متعلق به شرکت توسعه گلدیران است اشاره داشت و با نگاهی به صورت‌های مالی این شرکت، اظهار کرد: سرمایه گلدیران از سال ۸۹ در حال افزایش بوده و در حال حاضر سرمایه ۳۸۰ میلیارد تومانی دارد، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نیز افزایش سرمایه شرکت در سال جاری محتمل است.

وی روند افزایشی فروش کالا و خدمات در سه سال اخیر گلدیران را محسوس دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰، دو هزار و‌۹۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم.

وی به جایگاه صنایع لوازم خارجی در میان صنایع کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردها و با توجه به رشد جمعیت و شرایط کشور پیش‌بینی‌شده صنعت لوازم‌خانگی تا سال 1404 در گروه اصلی کالاها رشد 40 درصدی داشته باشد.

مزیت‌های رقابتی گلدیرا

مدیرعامل صنایع گلدیران نقاط قوت این شرکت را موردتوجه قرارداد و گفت: از مزیت‌های رقابتی مهم گلدیران سابقه ۳۰ ساله در صنعت، شناخت مصرف‌کنندگان و اعتماد مردم به برند گلدیران است. همچنین بهره‌مندی از تجربه‌های شرکای بین‌المللی نیز سرمایه مهمی در ادامه مسیر این مجموعه به شمار می‌رود.

کائینی خطوط تولید گلدیران را مطابق با پیشرفته‌ترین استانداردهای جهانی دانست و گفت: این خطوط تولید مطابق با استانداردهای شرکت ال‌جی است.

وی همچنین تنوع در کانال‌های توزیع و فروش مویرگی را از دیگر مزیت‌های رقابتی گلدیران معرفی کرد و ادامه داد: شرکت گلدیران همیشه از مدیران موفق بین‌المللی بهره گرفته که از مزیت‌های رقابتی این مجموعه به شمار می‌رود، همچنین خدمات پس از فروش برتر و متمایز هم در فهرست مزیت‌های این شرکت قرار دارد.

طرح‌های توسعه‌ای

مدیرعامل صنایع گلدیران به طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه هم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای تکمیل سبد محصولات در بازار لوازم‌خانگی است، در ماه جاری ماکروویو وارد بازار می‌شود، پس‌ازآن نیز جاروبرقی با برند این مجموعه وارد بازار خواهد شد.

وی در پایان صحبت‌هایش احیای برجام را فرصت بسیار مناسبی برای مجموعه گلدیران دانست و گفت: این شرکت سابقه سه دهه همکاری با شرکای بین‌المللی دارد و این فرصتی است که با احیای برجام امکان به‌روزرسانی شرکت و توسعه بیشتر و سریع‌تر فراهم شود.

اهمیت فروش و تبلیغات در ارزش‌گذاری گلدیرا

مژده بادی‌الهی رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین نیز به عنوان ارزش‌گذار شرکت صنایع گلدیران در ادامه نشست یک دیدار یک عرضه در توصیف عوامل و کلیات حاکم بر ارزش‌گذاری گلدیرا عنوان کرد: تاریخ ارزش‌گذاری 31 فروردین سال جاری است و گزارش یک ماه بعد به شرکت صنایع گلدیران ارائه شده است.

بادی‌الهی با تاکید بر استفاده از هر سه رویکرد در ارزش‌گذاری گلدیرا اظهار داشت: از صورت‌های مالی تاریخی این شرکت که آخرین مورد مربوط به 10 دی 1400 است مبنای این گزارش‌ها است. همچنین پیش‌بینی‌های سال 1401 بر اساس بودجه خود شرکت است.

رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین با تاکید بر اینکه در گزارش ارزش‌گذاری گلدیرا از هر 3 رویکرد استفاده شده است گفت: رویکرد تنزیل جریانات نقدی، رویکرد بازاری و خالص روز دارایی‌ها در این فرآیند همگی مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت با توجه به ضرایب اتکا، ارزش برآوردی شرکت 2500 میلیارد تومان و به ازای هر سهم 670 تومان است.

رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین، فروش، هزینه‌های تبلیغاتی و سرمایه در گردش مورد نیاز را از عوامل مهم در ارزش‌گذاری صنایع گلدیران دانسته و گفت: فروش سال 1400 گلدیرا معادل 3 هزار میلیارد تومان بوده که رشد چشمگیری نسبت به دو سال قبل از خود نشان می‌دهد.

او اضافه کرد: صنایع گلدیران تا سال 98 با برند ال جی فروش داشته و پس از آن به واسطه شرایط تحریم برند جی‌پلاس را جایگزین کرد که در سال 1400 سیاست نفوذ در بازار لوازم خانگی در پیش گرفته شد.

بادی‌الهی در تشریح روند پیش روی صنایع گلدیران عنوان کرد: سود خالص شرکت در سال 1400 با رشدی سه برابری معادل 300 میلیارد تومان شده و حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود خالص نیز به ترتیب به 36 درصد و 11 درصد رسیده‌اند. شرکت برای بودجه 1401 پیش‌بینی فروش 5200 میلیارد تومانی و سودخالص 350 میلیارد تومانی را داشته است. این رشد ادامه استراتژی گرفتن سهم از بازار لوازم خانگی است.

بادی‌الهی با اشاره به تبلیغات 300 میلیارد تومانی صنایع گلدیران در سال 1400 گفت: در این سال تبلیغات سهم 10 درصدی از فروش شرکت داشت، اما گلدیرا برآورد کرده است تبلیغاتی 760 میلیارد تومانی معادل 15 درصد از فروش این سال شرکت داشته باشد.

رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین با تاکید بر اینکه صنایع گلدیران برای تحقق این فروش نیاز به سرمایه‌گذاری در سرمایه در گردش دارد، گفت: سرمایه در گردش شرکت در سال 1400 معادل 2300 میلیارد تومان بوده که از این مقدار 1300 میلیارد تومان مربوط به موجودی مواد و کالاست. برای رسیدن به هدف‌گذاری فروش 1401 نیز گلدیرا نیاز به 700 تا 1000 میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399zrq