پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 01:27
مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان عنوان کرد؛
کد خبر: 26226

پیشرفت ۴۱ درصدی طرح کریستال ملامین پتروآرمند لردگان

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان، طرح کریستال ملامین این شرکت را تکمیل‌کننده زنجیره اوره دانست و گفت: قیمت کریستال ملامین در زمان انجام مطالعات امکان‌سنجی طرح حدود پنج برابر قیمت جهانی اوره بوده است.

نادر جداری در تشریح طرح ۳۰ هزار تنی کریستال ملامین شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان اظهار کرد: خوراک مورد نیاز این طرح اوره مذاب و آمونیاک مایع است که از مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان تأمین خواهد شد.

وی افزود: پس از اخذ مجوز لازم برای تأسیس و بهره‌برداری، اقدام به خرید خط تولید دست دوم تولید کریستال ملامین (تحت فناوری نسل سوم شرکت یورو تکنیکای ایتالیا) از کشور چین شد و تجهیزات در حال حاضر به بندرعباس حمل شده است.

مدیرعامل صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان ادامه داد: مجوز واردات این خط تولید از وزارت صمت اخذ شده و مرحله ثبت سفارش به اتمام رسیده و در شرف دریافت کد ۱۴ رقمی منشا ارز از بانک مرکزی است تا پس از آن ترخیص کالا از گمرک بندرعباس صورت پذیرد.

جداری با اشاره به اینکه قرارداد پیمانکار اصلی پروژه در قالب EPCC در تیرماه ۱۴۰۰ با شرکت «پناه صنعت پارت» منعقد شد و در حال پیشرفت است، گفت: پروژه اتصال جاده دسترسی مجتمع به جاده سراسری به طول ۱۱۰۰ متر در حال اتمام و پروژه اجرای خطوط انتقال خوراک و سرویس‌های جانبی در حال اجراست؛ هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود ۴۱ درصد است.

به گفته وی، زمان تعهد طرح برای تولید تجاری شهریورماه ۱۴۰۲ است که با توجه به اثرات زمانی اجرای خطوط انتقال خوراک و سرویس‌های جانبی و تأخیر اخذ مجوزهای لازم از وزارت صمت که خارج از کنترل بوده است، باید بازنگری شود.

مدیرعامل صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان، تأمین منابع مالی طرح، ترخیص به هنگام تجهیزات و اتمام فرآیند تعمیرات برای انتقال تجهیزات به سایت پروژه و انجام به هنگام پروژه اجرای خطوط خوراک و سرویس‌های جانبی با تعامل مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان را از مشکلات عمده پروژه تا رسیدن به زمان بهره‌برداری عنوان کرد.

جداری، سرمایه مورد نیاز برای تکمیل این طرح را حدود ۱۴هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح تولید کریستال ملامین شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان در پایین دست مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان، تکمیل‌کننده زنجیره تولید محصول اوره است، گفت: احداث این طرح در منطقه فلارد شهرستان لردگان از استان چهار محال و بختیاری افزون‌بر هدف تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی به منظور محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان یکی از شرکت‌های تابعه پترول است و پترول ۸۰ درصد سهام صنایع شیمیایی پترو آرمند لردگان را بعنوان یکی از شرکت‌های تابعه در اختیار دارد.

 

شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qyxn