جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/06 06:13
استراتژی‌های صندوق جدید فارابی تشریح شد
کد خبر: 25973

پذیره‌نویسی «لبخند» از فردا در فرابورس

رحمان بابازاده موسس و بنیان‌گذار گروه فارابی با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی صندوق لبخند فارابی از فردا هفتم شهریورماه در فرابورس ایران گفت: لبخند فارابی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت که در بازار به ETF معروف است، بدون تقسیم سود بوده و ارزش این صندوق به صورت مستمر در قیمت منعکس می‌شود و در واقع سرمایه‌گذاران از رشد قیمت واحدها کسب سود می‌کنند.

بابازاده در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری لبخند فارابی در نماد «لبخند» که امروز در فرابورس ایران برگزار شد، در تشریح موضوع فعالیت این صندوق بیان کرد: بخش عمده سرمایه‌گذاری این صندوق در اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی خواهد بود و بخش کوچکی هم متناسب با سیاست‌های مدیران شرکت در سهام با استفاده از رویه‌های کنترل ریسک مناسب سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی در خصوص میزان سرمایه اولیه این صندوق نیز اظهار کرد: حداکثر سقف سرمایه‌گذاری در ابتدا و در دوره پذیره‌نویسی ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بنیان‌گذار گروه فارابی در ادامه هدف از تشکیل صندوق لبخند را پاسخ به نیاز فزاینده سرمایه‌گذاران در زمینه این نوع سرمایه‌گذاری‌ها دانست و اظهار داشت: هدف ایجاد امکان سرمایه‌گذاری کم‌ریسک با بازدهی مطمئن در بستر آسان و قابل معامله بود که در شرایط پرنوسان تکیه‌گاه مطمئنی برای سرمایه‌گذاران باشد.

به گفته بابازاده، کم‌ریسک بودن، در دسترس بودن و سرعت بالای نقل‌وانتقال پول، بازدهی پیش‌بینی شده بسیار مطلوب و مواردی از این دست این نوع صندوق‌ها را به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

موسس گروه فارابی با یاد کردن از سبدگردان فارابی به عنوان مدیر صندوق لبخند، بر سابقه 14 ساله گروه فارابی در مدیریت صندوق‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دو موسسه حسابرسی در نقش متولی و حسابرس اقدام به نظارت در لبخند خواهند کرد و صندوق الگوریتمی فارابی نیز به عنوان بازارگردان به ایفای نقش می‌پردازد.

بابازاده در مورد میزان ریسک صندوق‌ لبخند فارابی و استراتژی مجموعه در قبال این ریسک گفت: در مجموعه فارابی ضمن علم به ماهیت گریز از ریسک صندوق‌های درآمد ثابت، با جذب کارشناس خبره، برنامه‌های مدونی برای به حداقل رساندن ریسک تدارک دیده شده است.

او اضافه کرد: اصلی‌ترین رکن تکیه بر کنترل ریسک، استفاده از ابزارهای پیشرفته مشتقات سهام از جمله اختیارها یا آپشن‌ها خواهد بود که سابقه مدیریت فارابی در سایر صندوق‌ها، عملکرد گروه فارابی را نشان می‌دهد. در حوزه ریسک سپرده‌ها هم تلاش مدیران این است که با عقد قراردادهای بلندمدت با بانک‌ها، نوسانات بازدهی‌های سپرده‌ها را به حداقل برسانیم.

بابازاده با تاکید بر اینکه کسانی که از طریق پلتفرم آنلاین فارابیکسو یا نزد کارگزاری فارابی اقدام به پذیره‌نویسی و سرمایه‌گذاری روی این نماد کنند کارمزد پرداخت نخواهند کرد، اظهار داشت: گروه فارابی در کنار مدیر صندوق باور دارد این صندوق با ریسک کنترل‌شده، قابل معامله بودن و بدون سود و کم ریسک بودن، همان محصولی است که لبخند را به سرمایه‌گذاران هدیه می‌کند.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36eybj