پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/06 02:29
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:
کد خبر: 25936

اصلاحی دیگر در نظام پولی و بانکی کشور با راه اندازی مرکز نوآوری فینوداد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه اندازی مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) را رویدادی بسیار خوب و مثبت در نظام بانکی کشور عنوان کرد و گفت: فینوداد یک اصلاح اساسی دیگر در نظام پولی و بانکی ست.

حسن علیزاده با بیان اینکه این رویداد می تواند منشاء تحول بسیار خوبی در ساختار بانکی کشور باشد، افزود: البته چیزی جز این هم از بانک ملی ایران انتظار نمی رود.

وی تاکید کرد: احتمالا در افق 2025 کشور دیگر شاهد حضور شعب بانکی به شکل امروز نباشیم و باید بتوانیم برای تحول نظام بانکی از مراکز نوآوری این چنینی و شرکت های استارت آپی استفاده کنیم. قطعا مراودات مالی در تمام دنیا تغییر می کنند و بانک ملی ایران هم می تواند منشاء اثر و پیشرو در این بخش باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان کرد: در گذشته هم بانک ملی ایران در تحول بانکداری الکترونیک پیشگام بوده و انشااله این رویداد جدید که میمون و مبارک هم هست موجب شود تا سایر بانک ها نیز توجه بیشتری به این فضا داشته باشند. سایر بانک ها باید از این ایده استفاده کنند تا اصلاح بانکداری الکترونیک آنها هم در برنامه قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به در پیش بودن هفته بانکداری اسلامی عنوان کرد: ارزیابی کارشناسان بانکی نشان می دهد که در بانک ملی ایران که بزرگترین بانک دولتی کشور هم هست، بانکداری اسلامی به درستی رعایت شده و مسائل ربا و جلوگیری از ورود سیاست های غلط غربی اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران در مبحث بانکداری اسلامی رتبه بسیار خوب و قابل قبولی دارد اما لازم است که این سیاست و الگوی خود را به سایر بانک ها صادر کند و تا مجموعه نظام بانکی از این مسیر اثر پذیرند.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5v7k