پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/05 09:22
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران در مراسم گرامیداشت روز باجه‌های بانکی:
کد خبر: 25890

طی یکسال گذشته منابع باجه‌های بانکی 84 درصد رشد داشته و سهم منابع باجه ها از منابع بانک 74 درصد است

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک در مراسم گرامیداشت روز باجه‌های بانکی که سوم شهریورماه سال جاری با حضور 32 نفر از مسئولان باجه‎های برتر بانکی از سراسر کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه طی مرداد ماه سال 1400 تا مرداد ماه سال جاری منابع باجه‌های بانکی 84 درصد رشد داشته است، گفت: سهم منابع باجه‌های بانکی نسبت به منابع کل بانک، 74 درصد است و شعب 26 درصد منابع بانک را در اختیار دارند.

علیرضا واحدپور مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک با اشاره به اینکه از مرداد ماه سال گذشته تا پایان مرداد ماه سال جاری تعداد باجه‌های بانکی طلایی که منابعی بیش از 100 میلیارد ریال منابع داشته‌اند، از 257 به 770 باجه بانکی افزایش یافته است، گفت: منابع باجه های بانکی روستایی طلایی نسبت به مرداد ماه سال گذشته، 198 درصد رشد کرده است.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک تعداد تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی جهت ساماندهی باجه‌های بانکی روستایی طی یکسال اخیر را 353 فقره اعلام کرد و گفت: جمع مبلغ تسهیلات پرداختی در این بخش نیز 415 میلیارد ریال بوده است.

واحد پور با اشاره به اینکه تاکنون 23 هزار و 708 فقره تسهیلات در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در باجه‌های بانکی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد  تسهیلات رقمی معادل 24,058 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه 169 باجه بانکی در طرح سفیران فعال هستند، افزود: این باجه‌ها دو هزار و 396 ضمانتامه به مبلغ 11,803 میلیارد ریال صادر کرده‌اند که 866 میلیارد ریال سپرده نقدی  و 135 میلیارد ریال کارمزد برای بانک به همراه داشته است.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی  بانک با اشاره به اینکه هدف پست بانک ایران ارائه خدمات بانکی در سطح کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، روستاها و مناطق مرزی است، گفت: ایجاد باجه های بانکی روستایی از سال 1384 برای اجرای سیاست های کلی دولت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی در محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت.

واحد پور با تاکید بر صدور موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت شش هزار و 53 باجه در سال 1396، تصریح کرد: در حال حاضر پروانه فعالیت 2000 باجه بانکی توسط بانک مرکزی ج.ا.ا صادرشده است و مدارک و مستندات دو هزار باجه دیگر آماده بارگذاری در سامانه بانک مرکزی است.

وی اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تعداد باجه‌های بانکی فعال از پنج هزار و 721 باجه با 2/4درصد افزایش به پنج هزار و 861 باجه بانکی افزایش یافته است.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک با تاکید بر اینکه 78 درصد باجه‌های بانکی مستقل هستند و تنها 22 درصد در مراکز مخابراتی و دفاتر پیشخوان دولت قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر این باجه‌ها نیز مستقل شوند و برنامه آتی بانک استقلال آنها است.

واحد پور تعداد کل نیروی انسانی شاغل در باجه های بانکی روستایی را هشت هزار و 791 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنج هزار و 861 نفر مسئول باجه و دو هزار و 930 نفر کاربر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد سپرده‌های ‌قرض الحسنه جاری در باجه‌های بانکی از مرداد ماه سال گذشته تا پایان مرداد ماه سال جاری 17/6درصد رشد داشته است، ادامه داد: همچنین سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز 4/5 درصد و سپرده‌های بلند مدت و کوتاه مدت به ترتیب 13/5و 20/5درصد رشد را نشان ‌می‌دهند.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک با تاکید تعداد کل سپرده های افتتاح شده در باجه‌‎های بانکی روستایی 11 میلیون و 886 هزار و 125 فقره است، گفت: 49 درصد این سپرده‌ها قرض‌الحسنه جاری، 28 درصد قرض‌الحسنه پس انداز، 19 درصد حساب کوتاه مدت و چهار درصد نیز حساب بلند مدت است.

واحد پور با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 934 دستگاه خودپرداز در باجه‌های بانکی فعال هستند، تصریح کرد: سال گذشته هیچ دستگاه CASHLESS  در باجه‌های بانکی روستایی فعال نبوده است ولی هم اکنون 80 دستگاه در این باجه‌ها در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند.

وی تعداد دستگاه های صدور کارت فعال در باجه‌های بانکی روستایی را یک هزار و 883 دستگاه اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 826 و 543 فقره کارت در این باجه‌ها برای مشتریان صادر شده است.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک با تاکید بر اینکه طی مرداد ماه سال 1400 تا مرداد ماه سال جاری منابع باجه‌های بانکی 84 درصد رشد داشته است، ادامه داد: سهم منابع باجه‌های بانکی نسبت به منابع کل بانک، 74 درصد است و شعب 26 درصد منابع بانک را در اختیار دارند.

وی افزود: رشد کارمزد پرداختی سالانه به باجه‌های بانکی روستایی از مرداد ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاری 66 درصد رشد داشته است.

واحد پور در پایان با اشاره به اینکه برای انتخاب باجه بانکی برتر چهار شاخص تعداد حساب، میزان منابع، تعداد تراکنش ماهیانه و سابقه فعالیت تا پایان تیرماه سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: باجه‌های بانکی که بیش از 8000 فقره حساب بانکی افتتاح کرده داشته باشند حداکثر امتیاز را در این شاخص به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: شاخص‌ جذب منابع باجه بانکی با 500 میلیارد ریال منابع بیشترین امتیاز و بین 50 تا 100 میلیارد ریال کمترین امتیاز را داشته و در تعداد تراکنش‌های ماهانه باجه‌های بانکی با 3000 فقره و بیشتر بالاترین امتیاز را محسوب شده و به ازای هر سال سابقه، یک امتیاز برای باجه‌ها در نظرگرفته شده است.

 

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ran6y