پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/05 05:26
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران مطرح کرد:
کد خبر: 25877

صندوق‌های کالایی سپری در برابر تورم

کدام صندوق‌ها از دارایی‌های مردم در برابر تورم محافظت می‌کند؟ صندوق‌های کالایی ازجمله صندوق‌هایی هستند که از دارایی افراد در مقابل تورم محافظت می‌کند.

میثم فدایی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با اشاره به اهمیت و نقش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم گفت: در سال‌های اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق‌های متنوع و متعددی را در بازار سرمایه طراحی و توسعه داده که در این میان، صندوق‌های کالایی ازجمله صندوق‌هایی است که می‌تواند دارایی سرمایه‌گذاران را در برابر تورم مصون نگه دارد.

میثم فدایی،بابیان ‌اینکه صندوق‌های «طلا» و «زعفران» ازجمله صندوق‌های کالایی هستند، اضافه کرد: تجربه نشان داده است که این صندوق‌ها همبستگی بسیار خوبی با تورم دارند و خریداران این نوع از صندوق‌های کالایی توانسته‌اند از دارایی خود در برابر تورم محافظت کنند.

او صندوق‌های املاک و مستغلات را از دیگر صندوق‌هایی موجود برشمرد و تأکید کرد: یکی از صندوق‌هایی که اخیرا از سوی سازمان بورس معرفی‌شده و می‌تواند دارایی افراد را در برابر تورم مصون نگه دارد، صندوق‌های املاک و مستغلات است. این صندوق‌ها مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی و املاک تجاری و مسکونی بوده و افراد با خرید واحدهای این صندوق‌ها می‌توانند سرمایه‌های خود را در برابر تورم حفظ کنند.

فدایی اضافه کرد: صندوق‌های سهامی نیز که به‌نوعی نماینده و نمایشگری از اقتصاد واقعی هستند می‌توانند نقش قابل‌توجهی را در مهار تورم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از طراحی دو صندوق «اهرمی» و «تضمین اصل سرمایه» برای افراد ریسک‌پذیر و ریسک گریز بازار سرمایه خبر داد و تأکید کرد: صندوق اهرمی برای افرادی طراحی‌شده که تمایل دارند با ریسک بیشتری وارد بازار سرمایه شوند و صندوق تضمین اصل سرمایه نیز برای افراد ریسک گریزی است که تمایل دارند در بازار سرمایه حضورداشته باشند اما در مقابل تکانه‌های منفی بازار دچار تردید هستند.

او در پایان توسعه و آسیب‌شناسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ارائه مدل‌های جدید صندوق‌ها را از اهداف همایش « سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم » ذکر کرد و توضیح داد: متولیان این همایش در راستای معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قدم برداشته و ارکان بازار سرمایه نیز به‌عنوان حامیان معنوی با حضور در این همایش درصددند ضمن بررسی ابعاد مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به آسیب‌شناسی ساختار صندوق‌ها به‌ویژه ETF ها دربستر بازار سرمایه بپردازند.

گفتنی است همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه‌های عبور از تورم با ابزارهای بورسی ۱۴ شهریورماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می‌شود.

 

صدای بورس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayqbv