سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/02 07:11
دکتر فرزین در آیین افتتاح مرکز نوآوری بانک ملی ایران:
کد خبر: 25793

اکوسیستم دانش بنیان و نوآوری، پنجره جدید بانک ملی ایران در سیستم بانکی کشور

مدیرعامل بانک ملی ایران در آیین افتتاح مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) همزمان با آغازین روز از هفته دولت گفت: راه اندازی فینوداد برای توسعه فعالیت های دانش بنیانی در کشور، قصد ملی ماست و با ورود اکوسیستم دانش بنیان‌و نوآوری به بانک ملی ایران، به سراغ بانکداری ونچر خواهیم رفت.

دکتر محمدرضا فرزین در این مراسم که امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، مدیران ارشد بانکی و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلامی، با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع دانش بنیان ها و نامگذاری سال جاری افزود: امروز صنعت بانکداری کشور با چالش های جدیدی مواجه است و اگر این چالش ها رفع نشوند، این صنعت نمیتواند پاسخگوی نیازهای جدید باشد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بانکداری کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم ناترازی شدید درآمد و هزینه بانک ها را رفع کنیم، باید به دنبال افزایش کفایت سرمایه باشیم و منابع جدیدی در قالب افزایش سرمایه به سیستم بانکی تزریق شود.

فرزین با بیان اینکه برخی از قوانین و مقررات دست‌و پای بانک های دولتی را بسته است، تصریح کرد: با قوانین و مقررات فعلی نمی توان در فضای شدید رقابتی داخل و خارج از کشور حرکت کرد. به طور مثال این بانک آمادگی دارد شش هزار نیروی جدید و جوان را جذب کند اما باید مقررات و مجوزهای لازم مهیا شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه اگر رویه های قدیمی را اصلاح نکنیم، نمی توانیم در بخش تامین مالی کشور پیشرو باشیم، ادامه داد: رویه ها، نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی از جمله مسایل داخلی نیازمند توجه در بانک هستند که برای افزایش سرعت بهبود بانک باید از نهادهای دانشی و دانش بنیان بهره گیریم چرا که رویه های فعلی پاسخگو نخواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه بدین منظور توسعه دانش در اصلاح فرآیندها را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: رویه های فعلی با ساز و کارهای دانش بنیانی سازگار نیستند و به منظور رفع مشکلات وثایق دانش بنیان ها، با ۱۲ صندوق سرمایه گذاری قرارداد همکاری منعقد کردیم.

وی راه اندازی فینوداد با همکاری هلدینگ سداد را اقدام دیگر بانک ملی ایران در جهت توسعه فعالیت های دانش بنیانی عنوان کرد و گفت: در چارچوب برنامه های دانش بنیان، سه شعبه تخصصی دانش بنیان برای نخستین بار توسط بانک ملی ایران در کشور راه اندازی شد و برنامه داریم این شعب را در همه استان های کشور توسعه دهیم.

فرزین امضای تفاهم نامه با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و علامه طباطبایی در حوزه های اعتبارسنجی، هوش مصنوعی و تسهیلات را از جمله اقدامات بانک در راستای استفاده از ظرفیت های دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: توسعه پلتفرم بله نیز دیگر اقدام ما در این بخش است و تا پایان سال شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی همکارانم در بانک ملی ایران، شعار سال و موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری درخصوص دانش بنیان ها را محقق کنیم.

 

روابط عمومی بانک‌ ملی ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xq5yw