پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/01 08:28
در دیدار عضو هیات عامل ایمیدرو با هیات سنگالی عنوان شد:
کد خبر: 25736

تفاهم نامه همکاری بخش معدن ایران و سنگال به زودی امضا می شود

جمشید ملارحمان از آمادگی ایمیدرو برای تدوین تفاهم نامه همکاری با سنگال در بخش معدن خبر داد.

جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو در دیدار با هیاتی از کشور سنگال، گفت: ایمیدرو برای تدوین تفاهم نامه همکاری با یک شرکت دولتی(MIFERSO) فعال حوزه سنگ آهن این کشور آماده است.

این هیات به سرپرستی نماینده ویژه رئیس جمهور سنگال در بخش معدن و متشکل از کارشناسان حقوقی و زمین شناسی برای استفاده از تجارب حوزه معدن و زنجیره فولاد ایران و جذب سرمایه گذاران خارجی عازم تهران شدند.

ملارحمان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بخش معدن سنگال، پس از بررسی های فنی _اقتصادی و شرایط سرمایه گذاری خارجی در سنگال، سرمایه گذاران ایرانی می توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: به زودی وزیر معدن سنگال از ایران دیدن می کند بنابراین آمادگی تدوین تفاهم نامه و توافق نامه همکاری به منظور سرمایه گذاری و حضور در بخش معدن سنگال را داریم.

طی این دیدار، نماینده ویژه رئیس جمهور سنگال ضمن ابراز تمایل به استفاده از تجارب ایران در حوزه معدن تصریح کرد: تجربه و دانش ایران به ویژه در حوزه سنگ آهن ما را بر آن داشت تا برای توسعه همکاری ها و استفاده از دانش و نیز سرمایه گذاری ایران در پروژه سنگ آهن سنگال عازم تهران شویم. هدف ما شناسایی پتانسیل های همکاری با ایمیدرو در پروژه های آتی بخش معدن سنگال است.

وی ضمن ارائه گزارشی از محدوده اکتشافی و معدن سنگ آهن این کشور افزود: این معدن ذخیره قطعی 650 میلیون تن سنگ آهن دارد که با انجام اکتشافات تکمیلی تا 3 میلیارد تن نیز افزایش می یابد. سرمایه مورد نیاز برای تکمیل زنجیره فولاد در این معدن 6 میلیارد دلار پیش بینی می شود که تمایل به حضور سرمایه گذاران ایرانی در این بخش را داریم.

بررسی سرمایه گذاری بخش خصوصی یا دولتی ایران در سنگال، ضمانت های سرمایه گذاری، بسته های تشویقی، قوانین سرمایه گذاری خارجی در سنگال، زیرساخت ها و انرژی از جمله مباحث مطرح شده توسط عضوهیات عامل ایمیدرو بود که باید در تدوین تفاهم نامه همکاری مد نظر قرار گیرد.

بابک اشجع، مدیرعامل شرکت مهندسی ایریتک، حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ایمیدرو و برخی کارشناسان ایمیدرو و ایریتک نیز در نشست حضور داشتند.

این هیات سنگالی طی سفر خود از زنجیره فولاد گل گهر سیرجان دیدن می کنند و سپس برای تدوین تفاهم نامه با معاونان و مدیران ایمیدرو دیدار خواهند کرد.

 

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5ek8