دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/31 04:10
معاونت حقوقی ریاست جمهوری؛
کد خبر: 25619

بخشنامه قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار را ابلاغ کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری با هدف افزایش ثبات، امنیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اطلاع رسانی موثر مقررات، بخشنامه الحاقات «قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار» را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه که برای اجرای ماده‌های 24 و 30 قانون کسب و کار صادر شده است، دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات و رویه‌های قانونی، منع شده‌اند و هرگونه‌ تغییر در سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را قبل از اجرا، به صورت شفاف از طریق رسانه‌های گروهی و تشکل‌های اقتصادی به اطلاع عموم برسانند.

بر طبق این بخشنامه، دستگاه اجرایی باید پیش نویس آیین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه را یک هفته قبل از صدور، در سایت خود و « پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار» معاونت حقوقی رئیس جمهوری ثبت و بارگذاری کنند تا عموم مردم به آن دسترسی و تشکل‌ها و فعالان اقتصادی فرصت لازم برای اعلام نظر در مورد آن را داشته باشند. همچنین بر اساس ماده 30 قانون مقررات مرتبط با بهبود مستمر محیط کسب وکار پس از یکسال از تاریخ  1401/02/28 تنها در صورت ثبت در این پایگاه قابل اجرا هستند.

 

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v5rnn