جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/30 03:57
معاونت فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می‌کند:
کد خبر: 25533

رویداد "یامال" با هدف توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری سلسله رویدادهای مردمی "یامال" پیرامون نوآوری در توسعه ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزیره جهانی قشم خبر داد.

حجت الاسلام محمدسعید آخوندی با اعلام این خبر گفت: سلسله رویداد مردمی یامال با هدف گردهم آوردن جامعه محلی، صاحبان ایده، فعالان اجتماعی، سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران، اعضای شورا، شهردار و معتمدین محلی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رویداد تلاش می‌شود با ایجاد بستر مناسب، راه‌حل‌های نوآورانه در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنجارهای اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، ژئوپارک، مشارکت مردمی در حوزه ورزش و سلامت، مبارزه با اعتیاد، ازدواج و تحکیم خانواده و توسعه کسب‌وکارهای محلی، برای پیشرفت جزیره جهانی قشم تحقق یابد.

به گفته حجت‌الاسلام آخوندی، یامال نوعی آواز دسته جمعی و در واقع موسیقی کار بوده و هدف این رویدادها نیز آوای اتحاد و همدلی برای شناسایی دغدغه‌ها و هم‌اندیشی و طراحی راه‌حل برای رفع چالش‌ها و تحقق پذیری ایده‌هاست.

وی تصریح کرد: این رویدادها به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌منطقه آزاد با همراهی دیگر مدیریت‌ها با هدف ایجاد هم‌افزایی بین مدیریت‌های سازمان و دیگر نهادهای مرتبط با پیشرفت گردشگری جزیره برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، نشست اول رویداد یامال 30 و 31 مردادماه از ساعت 17 تا 21 در کتابخانه بندر تاریخی لافت برگزار خواهد شد.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gd8wn