جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/29 09:39
وزیر اقتصاد در مجمع سالیانه بانک ملی ایران:
کد خبر: 25485

تغییر جهت خروجی و شاخص های بانک ملی ایران از زمان تغییر فرمان مدیریتی

وزیر اقتصاد در مجمع عادی و عمومی سالیانه بانک ملی ایران با بیان اینکه از زمان تغییر فرمان مدیریتی در بانک ملی ایران، خروجی و شاخص های بانک نیز شروع به تغییر جهت کردند، گفت: بانک ملی ایران ویترین و پیشانی بانکهاست و باید در مسئله اصلاح چهره و تصویر عملکرد بانکی، مجموعه ای از خدمات را به نمایش بگذارد. به عبارتی، این بانک به تنهایی آنقدر موج بلندی ست که بتواند تمام خواست های نامناسب و تهدیدکننده شبکه بانکی را اصلاح کند.

دکتر سید احسان خاندوزی در این مراسم افزود: درخواست ما از ابتدا از دکتر فرزین احیای بخش ارزی بانک بود که اتفاقات خوبی را هم در شاخص های ارزی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز گزارش خوب و با دقتی در این مجمع ارایه شد که جای تقدیر دارد، تصریح کرد: بانک ملی ایران در معرض انتظارات و ماموریت های بسیار زیاد و سنگینی است که قطعا بر وضع شاخص های آن اثرگذار خواهد بود.

خاندوزی تصریح کرد: بانک ملی ایران، بانک دولت به معنای تمام کلمه است و در سیاست های اصل 44 نیز به عنوان پیشانی عملیات بانکی دولت شناخته می شود اما فارغ از اینها، انتظار می رود در سال 1401 شاهد جهش های ویژه ای نسبت به سال های گذشته آن باشیم.

به گفته وزیر اقتصاد، گزارش مجمع بانک ملی ایران در سال 1401 باید حاکی از یک تحول و نقطه چرخش نسبت به سنوات گذشته باشد؛ ضمن اینکه تاکنون هم تلاش های خوبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: چندین مسئله در این بانک قابلیت طرح دارد که شامل بانک و در بخش دیگر بانک، اقتصاد ملی و دولت است. در بخش بانک، مسئله اصلاح ساختار مالی باید به عنوان یک دستور جدی باشد. از طرفی، دولت باید رسیدگی ویژه ای از جهت نسبت کفایت سرمایه داشته باشد. همچنین برای کاهش هزینه های غیرجاری نیز باید برنامه های قابل اتکایی وجود داشته باشد.

خاندوزی در پایان سخنان خود افزود:توقع دولت این است که بانک ملی ایران، پیشتازی خود در سایر زمینه های بانکی را نیز نشان دهد و ضمن خلق شاهکار، خروجی قابل توجهی به عنوان رهبر جریان بانک های دولتی کشور داشته باشد.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8g5w