سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/26 11:10
کد خبر: 25368

مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد ناظر بیمه های بازرگانی، هیچ گونه تماسی با هموطنان در خصوص کارت هوشمند درمان و یا دریافت وجه ندارد.

به اطلاع عموم هموطنان می رساند؛ حسب اخبار و اطلاعات واصله مردمی، با توجه به طرح موضوع حذف دفترچه های بیمه از جانب سازمانهای بیمه گر اجتماعی، برخی افراد سودجو طی تماس های تلفنی با اشخاص مختلف و تحت عنوان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام عدم اعتبار دفترچه های بیمه مربوطه، وجوهی را بابت صدور کارت هوشمند مطالبه و از این طریق مبادرت به کلاهبرداری می کنند.

 با عنایت به اینکه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ناظر بر بیمه های تجاری کشور است و صدور و ابطال دفترچه های بیمه مرتبط با سازمان های بیمه گر اجتماعی (از قبیل سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی) ارتباطی به بیمه مرکزی ندارد، لذا ضمن نفی ارتباط تماس های تلفنی صورت گرفته با این سازمان، از هموطنان تقاضا می نماید از هرگونه پرداخت یا واریز وجه به حسابهای اعلامی افراد سودجو خودداری و اطلاعات لازم را از سازمان بیمه گر مربوطه کسب کنند.

 لازم به ذکر است، پیگرد قضایی افراد مذکور از جانب سازمان متبوع، طی شکایات مطروحه به اتهام جعل عنوان، تحت اقدام بوده و  بدیهی است مالباختگان به عنوان شاکی خصوصی می توانند، شکایت خود را تحت عناوین مجرمانه مربوطه در مرجع صالح قضایی مطرح کنند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wovo6