دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/26 09:43
مدیرعامل منطقه آزاد کیش:
کد خبر: 25344

اگر به دنبال منابع پایدار هستیم باید صنعت گردشگری ورزشی را فعال کنیم

آیین رونمایی از مسکات و لوگوی جزیره اسکواش ویژه برگزاری پنج مسابقه ملی و بین المللی اسکواش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس فدراسیون تنیس برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم گفت: صنعت گردشگری ورزشی هنوز در کشورمان جای کار دارد و به خوبی ظرفیت های این صنعت بزرگ دیده نشده است.

مهدی کشاورز با بیان این مطلب افزود: ما به دنبال تامین منابع پایدار هستیم و می بایست از فرصت های سرمایه گذاری و توسعه محوری استفاده کنیم که حتی تحریم ها هم نتواند بر آن تاثیر بگذارد. توسعه صنعت گردشگری ورزشی بویژه در سطح بین المللی می تواند گامی موثر در این زمینه باشد، چراکه اعمال نگاه های سیاسی و آسیب های متعاقب آن بر روی ورزش بسیار کم است.

وی تاکید کرد: در کیش به دنبال این هستیم که با توجه به زیرساخت های خوب این منطقه برای رشته های مختلف ورزشی بویژه اسکواش شرایط را برای رویدادهای بزرگ بین المللی و توسعه صنعت گردشگری بیش از گذشته فراهم کنیم که مطمئنم با همت فدراسیون های ورزشی و برنامه ریزی های صورت گرفته می توانیم به ایده آل هایمان در این زمینه برسیم و کیش را تبدیل به جزیره ورزشی کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش نیز در این مراسم گفت: اسکواش از ورزش های اول کیش بود اما در مقطعی از زمان آنطور که باید امکانات و شرایط فراهم نبود و نتوانستیم به فعالیت مطلوب بپردازیم.

سلیمانی افزود: جزیره کیش به خوبی برای توریسم ورزشی اقدام کرده و نگاه ورزشکاران اسکواش به سمت این منطقه دوباره جلب شده است و به همین دلیل می خواهیم با همکاری و هم افزایی بیشتر از ظرفیت های خوب کیش برای توسعه رشته اسکواش و حضور در عرصه های بین المللی استفاده کنیم.

شایان ذکر است از شهریورماه تا پایان سال 1401 پنج رویداد بزرگ ملی و بین المللی مسابقات نشنال کلوز کیش کاپ(رنکینگ جهانی) مردان و زنان، مسابقات مسترز قهرمانی آسیا(اسکواش و راکتبال) مردان و زنان، جشنواره استعدادیابی کشوری(9 و 11 سال) دختران و پسران، پی اس ای 10 هزار دلاری مردان(جام خلیج فارس) و مسابقات بین المللی 5000 دلاری کیش جونیورز دختران و پسران در جزیره اسکواش برگزار خواهد شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wov66