شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/26 09:14
رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور خطاب به بسیجیان حوزه شهید بقایی:
کد خبر: 25336

برای امیدآفرینی در جامعه، قله‌های کاری و موفقیت‌های ایران اسلامی را نمایان کنید

۲۵مردادماه ۱۴۰۱ حمیدرضا اله‌بداشی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به همراه سرهنگ سید‌‌ ابراهیم‌ احمدی فر مسئول بسیج کارگری خوزستان از حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان بازدید کردند.

حمیدرضا اله‌بداشی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ضمن تشکر از فعالیت‌های موثر حوزه شهید بقایی، اظهار داشت: تولید محتوا، مستندسازی‌ و فعالیت‌های اجرایی گردان در حوزه شهید بقایی چشم‌گیر است‌. بسیجی گوش به فرمان رهبری است و به امر ولایت فعالیت می‌کند. آتش به اختیاری به معنای نقطه‌زنی دقیق است. باید وحدت رویه داشته باشیم. بسیج محدودیت ندارد. اقدامات ارزنده و تاثیرگذاری در حوزه شهید بقایی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: بسیج یک حرکت ادامه‌دار است. هیچگاه نباید برای فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف پایانی تصور کرد. از طرفی باید نسبت به حملات دشمن آمادگی داشته باشیم. برای مقابله با جنگ سایبری باید آموزش‌های لازم دیده شود.

اله‌بداشی از امیدآفرینی بسیج در جامعه گفت و افزود: هفته دفاع مقدس و بسیج امسال ویژه است. دشمن برای یأس و نا امید کردن جامعه برنامه دارد. انقلاب اسلامی در طول حیاتش زیر بار زور نرفته و نمی‌رود. برای امیدآفرینی در جامعه باید نسبت به انعکاس دستاوردها، پیمودن قله‌های کاری و موفقیت‌های ایران اسلامی اقدام کنید و بار دیگر دشمن را ناامید و عاجز کنید.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اشاره‌ای هم به بی‌اثر شدن تحریم‌ها داشت و افزود: دشمن هر چه در توان داشت به کار گرفت. چندین دهه‌ است که دشمن تحریم‌های اقتصادی، دفاعی نظامی و بین‌‌المللی را بر کشورمان تحمیل کرده است، اما با درایت رهبری از این پیچ و خم‌ها عبور کردیم و تحریم‌ها نه تنها شکل بازدارنده نداشت، بلکه به شکوفایی اقتصادی و مضاعف شدن توان دفاعی کشور منجر شد.

توجه به توان داخلی و تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در عبور از گذرگاه‌های سخت تاثیرگذار است. شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبان تولید هستند.

وی پرداختن به مباحث مسئولیت های اجتماعی و توجه به مناطق کم‌برخوردار را از دیگر کارکردهای بسیج دانست و افزود: در بسیج دو بال پیش‌برنده نقش‌آفرینی می‌کند. اسلامی کردن واحدهای تولیدی بدان معنا که باید برای انقلاب، کارگر تراز انقلاب و نیروی جهادی تربیت کنیم و دیگر مسئله این است که نگاه ما باید به کار نگاه مقدس باشد. کارگر و کارفرما کنار هم معنا پیدا می‌کند. باید در بحث رفع مباحث و مشکلات تولید و کمک به واحدهای تولیدی کوچک، بسیج پیش‌قدم باشد.

اله‌بداشی در پایان گفت: فولاد یک محصول راهبردی و یکی از ارزنده‌ترین حوزه‌های صنعت است. فولاد محصولی راهبردی و پایه و اساس دیگر صنایع است. تولید مستمر و با کیفیت به بی‌نیازی دیگر محصولات وابسته به فولاد منجر می‌شود. تعهد و تخصص دو بال پرواز هستند. باید به سمت بالندگی در حوزه مدیریت به ویژه در منابع انسانی گام برداریم.

پیش از سخنان رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، سرهنگ سید‌ ابراهیم احمدی‌فر مسئول بسیج کارگری خوزستان از محوریت حوزه شهید بقایی در فعالیت‌های مختلف بسیج کارگری گفت و افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تشکیل گروه‌های جهادی، یاری رساندن در حوادث و بلایای طبیعی پیشقدم بوده و هست. در میان حوزه‌های زیرمجموعه بسیج کارگری استان، حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها است. سال گذشته فرمانده حوزه شهید بقایی در جشنواره مالک اشتر، فرمانده نمونه استان‌ معرفی شدند. دامنه‌ی فعالیت‌های حوزه گسترده است و علاوه بر ماموریت‌های ابلاغی، در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ساخت قطعات، مهندسی معکوس و محرومیت‌زدایی فعالیت حوزه استمرار دارد.

مهدی علیدادی فرمانده حوزه شهید بقایی، ماهیت بسیج را خدمت‌رسانی و حرکت در مسیر توسعه و آبادانی دانست و افزود: بسیج به زمان و مکان محدود نیست. هر کجا نیاز به حضور بسیج و توانمندی بسیجیان باشد، حاضر می‌شود و برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی می‌کنند. بسیج در همه‌ی ابعاد با هدف کمک کردن و تأثیرگذاری مثبت حضوری فعال دارد. بسیجیان حوزه شهید بقایی در جهت حفظ روند تولید و شکوفایی صنعت گام بر می‌دارند. مواردی دیگر مانند: تشکیل گروه‌های جهادی با هدف محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی و تجهیز مراکز واکسیناسیون کرونا، اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده، توزیع کمک‌‌‌های مومنانه در مناطق کم‌برخوردار، اجرای برنامه‌های میدانی، رزمی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی به فراخور ابلاغ‌های ناحیه، دیگر فعالیت‌هایی حوزه را تشکیل می‌دهند.

در طول جلسه اعضای شورای حوزه شهید بقایی ضمن معرفی، نسبت به مسئولیت و فعالیت‌های انجام شده در هر قسمت توضیحاتی ارائه کردند.

حضور بر مزار شهدای گمنام شرکت فولاد خوزستان و دیدار با خانواده‌ی شهید حمد بدوی از شهدای شاخص فولاد خوزستان پایان‌بخش دیدار رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور از حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان بود.

 

روابط‌عمومی فولاد خوزستان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5bgk