پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/23 11:22
نهضت اشتغال‌زایی بانک پارسیان در مناطق محروم ادامه دارد؛
کد خبر: 25079

امضای تفاهم‌نامه با‌ بنیاد برکت برای پرداخت 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک بانک پارسیان و بنیاد برکت در جهت اعطای 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌ا‌لحسنه‌ی اشتغال به طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برکت، با حضور احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه‌شنبه 11 مردادماه منعقد شد و به امضای کورش پرویزیان و محمد ترکمانه رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه و بر اساس بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 در خصوص اشتغال‌زایی، به‌منظور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم ، هزاران طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور معرفی‌شده از سوی بنیاد برکت در قالب کسب‌وکارهای خرد و خانگی برای افراد جویای کار در روستاها، مناطق محروم، کم‌تر توسعه‌یافته و مرزی با مشارکت بانک پارسیان به بهره‌برداری خواهد رسید.

نقاط هدف اجرای این طرح، تمامی مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم تعیین‌شده و سقف اعطای تسهیلات برای هر طرح اشتغال‌زایی، ۱0۰۰ میلیون ریال می‌باشد و زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی نیز با احتساب شش‌ماهه‌ی دوران تنفس، ۶۰ ماهه خواهد بود.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با نقش‌آفرینی در طرح‌های بزرگ ملی و اقتصادی توانسته حضور برجسته‌ای در حوزه اشتغال‌زایی به‌خصوص در بخش روستایی با رویکرد ساماندهی کسب‌وکارهای خرد داشته باشد. پشتوانگی در ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری از دستاوردهای افتخارآمیز بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد ملی است.در همین زمینه تاکنون مبلغ 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود60 هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت تخصیص‌یافته است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxqrp