جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/23 01:21
همزمان با برگزاری آزمون در دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
کد خبر: 25014

افتتاح مرکز آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در کرمان

مراسم افتتاح و آغاز به کار مرکز آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه همزمان با برگزاری آزمون در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در این مراسم گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه نیازمند نیروی انسانی متخصص در نهادها و ارکان مختلف است تا به امروز نزدیک به 22 هزار گواهینامه تخصصی به متقاضیانی که در آزمون‌های تخصصی قبول شده و توانسته‌اند احراز شرایط داشته باشند اهدا شد.

حمید اسکندی افزود: از این تعداد تقریبا 16هزار نفر دارای گواهینامه هستند که اختلاف موجود بین 22 و 16 هزارنفر بازمی‌گردد به اینکه این افراد چندین گواهینامه را در حوزه‌های تخصصی مختلف کسب کرده اند.

رونمایی از سامانه تمدید گواهینامه ها؛ به زودی

وی درباره اینکه زمزمه‌هایی از تمدید این گواهینامه‌ها تا پایان سال به گوش می‌رسد، عنوان کرد: در سازمان بورس تا پایان سال 1401 کلیه گواهینامه‌‌هایی که زمان آنها منقضی شده است به صورت خودکار تمدید شده اند و تمامی آنها معتبر هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: به زودی سامانه تمدید گواهینامه ها در اختیار متقاضیان و کاربران قرار می‌گیرد و سوابق تحصیلی و حرفه‌ای آنها در سامانه چک می‌شود و اگر شرایط احراز و تمدید را داشته باشند گواهینامه به صورت خودکار با ارسال درخواستی تمدید می شود در غیر این‌صورت افرادی که دو سال از مدت اخذ گواهینامه آنها گذشته باشد تنها تا پایان سال 1401 گواهینامه آنها اعتبار دارد.

اسکندری از متقاضیان خواست سوابق تحصیلی و شغلی خود را تکمیل و در سامانه بارگذاری کنند تا گواهینامه‌های آنها معتبر می‌شود.

وی در آخر درباره دیگر شهرهایی که قرار است مرکز آزمون گواهینامه های حرفه ای بازارسرمایه شوند، گفت: در حال رایزنی با چند منطقه در کشور برای راه اندازی مراکز بعدی هستیم تا طبق وعده تا پایان سال ۱۰ مرکز داشته باشیم. در محدوده جنوبی و جنوب غربی کشور در حال مذاکره هستیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم؛ امیدواریم تا پایان تابستان مرکز بعدی را افتتاح کنیم.

امکان برگزاری همزمان آزمون‌های الکترونیک برای ۴۰۰ داوطلب

رضا شجاعی پور، مدیر مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور در این مراسم گفت: امروز در جمع مدیران شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس نخستین آزمون گواهینامه حرفه‌ای بازار سرمایه را انجام دادیم و خرسندیم که توانستیم در توسعه بازار سرمایه و استقرار عدالت آموزشی نقشی داشته باشیم.

شجاعی پور درخصوص پوشش شهرهای اطراف استان کرمان برای آزمون گفت: در تقسیمات وزارت بهداشت منطقه ۸ شامل استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان است که مرکزیت این منطقه با دانشگاه کرمان و دانشگاه‌های تابعه زابل، زاهدان، رفسنجان، بم، جیرفت ایرانشهر و سیرجان است بنابراین  تمام افراد ساکن در این مناطق از این پس برای شرکت در آزمون های گواهینامه های حرفه ای بازار می توانند به دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراجعه کنند.

مدیر مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص شرایط برگزاری آزمون ها در این دانشگاه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سال ۹۳ با سیاست‌هایی که وزارت بهداشت داشت مراکز آزمون الکترونیک راه اندازی شد و سپس توسعه پیدا کرد به نحوی که هم از نظر کمی با افزایش ظرفیت و هم از نظر کیفی با نرم افزار‌های بهتر امکان برگزاری آزمون‌های الکترونیک در اشکال مختلف برای ۴۰۰ داوطلب به طور همزمان وجود دارد.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های مرکز کرمان تعداد زیاد برگزاری این آزمون‌ها برای دانشجویان و ذی نفعان و آزمون‌های ضمن خدمت برای کارکنان است  ضمن آنکه آزمون‌هایی برای تعیین سطح علمی اساتید دانشگاه و نیز سازمان‌های خارج از دانشگاه برگزار شده است.

شجاعی پور بیان کرد: طبق آمار تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در این سال‌ها در این آزمون‌ها شرکت کردند و از نتیجه آن راضی بودند.

مسئول مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور درباره تطبیق بستر‌های آموزشی با استاندارد‌های سازمان سنجش ادامه داد: راه اندازی این مراکز تابع سیاست‌ها و کار‌های کارشناسی که در مرکز سنجش وزارت بهداشت انجام شده، صورت می گیرد. استاندارد‌ها تدوین و ابلاغ شده و مطابق با آن این مراکز از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی متخصص برگزارکننده آزمون راه اندازی شده است.

گفتنی است شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس با شعار استقرار عدالت آموزشی تا کنون به  جز تهران موفق به راه اندازی مراکز آزمون در مشهد، اصفهان و تبریز شده بود.

 

روابط عمومی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9ekx