چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/22 01:32
امام جمعه بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات عنوان کرد؛
کد خبر: 24918

ماهواره خیام، نماد ما می توانیم ایران اسلامی

امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات گفت : پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام، نماد ما می‌توانیم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه 21 مردادماه رودبارقصران با بیان این‌که امروز ایران اسلامی در اوج قدرت، عزت و شرافت است، اظهار داشت: با پرتاب ماهواره‌هایی همچون رصد، طلوع، نوید، پیام، ظفر و ..‌. توانمندی و دانش بومی خود را در عرصه هوا و فضا و ماهواره به دنیا ثابت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اخیراً ماهواره خیام که یکی از مهم‌ترین نمادهای "ما می‌توانیم" در ایران اسلامی‌ست، راه پیشرفت به سمت آینده‌ای روشن را گشوده است. البته دشمن دشمنی می‌کند و فرافکنی کرده است که این ماهواره، نظامی و امنیتی‌ست و ایرانی‌ها می‌خواهند دنیا را به خطر بیاندازند، اما به گفته مسئولان کشورمان این ماهواره علمی و کشاورزی‌ست‌.

 

 متن توافق نهایی؛ بازی جدید غرب علیه ایران

 

مجتبی حسنی در ادامه متن توافق نهایی را اسم رمز تشدید فشار غرب علیه ایران عنوان کرد و افزود:  حضور ایران در بازارهای انرژی جهان با نزدیک شدن پاییز و نگرانی اروپا و آمریکا از زمستان سخت و سرد از یک طرف، و نیاز بایدن به دستاوردسازی برای انتخابات آینده مجلس و نیز نگرانی غرب از پیشرفت‌های ایران در مراحل بعدی دانش هسته‌ای موجب شده که با عجله درحالی که به‌شدت به توافق با ایران نیاز دارند، با یک بازی جدید به میدان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: ایران فعلا متن موجود را به‌عنوان توافق نهایی قبول ندارد، و هیچ مقام دیگری نمی‌تواند از نهایی شدن متن توافق صحبت کند.

امام جمعه رودبارقصران تصریح کرد: غرب می‌خواهد با زرنگی- به زعم باطل خود- و با فضاسازی رسانه‌ای و اقدامات غیر فنی و خلاف اصول مذاکره، توپ را در زمین ایران بیندازد.

 

 شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه

 

وی به تحلیل راهبردی حسن نصراله سید مقاومت از شرایط منطقه که «تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است» و  «ایران قلب محور مقاومت» است اشاره و خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه - روز جمعه گذشته موجب شد که رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد. البته این حملات سه روز ادامه داشت و مقاومت فلسطین با شلیک هزار موشک سرزمین های اشغالی را موشکباران کرده و این رژیم را با عدم کارایی گنبد آهنین و شکست مفتضحانه مجبور به آتش‌بس کرد.

 

 لزوم توجه مسوولین به حقوق کارگران

 

امام جمعه رودبارقصران با اشاره به عقب افتادن حقوق جمعی از کارکنان شهرداری اوشان، فشم و میگون تاکید کرد: شهروندان ما امروز با مشکلات معیشتی سنگینی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این شرایط سخت اقتصادی با مسائل متعددی از جمله اجاره خانه مواجه هستند، لذا مسئولان متولی بایستی مدیریت کنند و نگذارند کار به اینجا بکشد که برخی از کارگران و کارمندان 2 تا 3 ماه حقوقی دریافت نکنند.

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: این وضعیت زیبنده نیست که برخی افراد در رفاه کامل باشند و بیش از نیاز داشته باشند، اما برخی از نداری مستاصل شوند و کسی هم پاسخگوی آن‌ها نباشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ralzz