جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/18 10:36
کد خبر: 24763

پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز خبرنگار

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، حضرت زینب کبری (س) را الگوی یک روایتگر و خبرنگار راستین برای نهضت عاشورای حسینی دانست.

متن پیام تبریک افشار فتح الهی به مناسبت 17 مردادماه و روز خبرنگار به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

17 مرداد امسال، روز خبرنگار همزمان بود با ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش و چه زیباست که یاد کنیم از پیام‌آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(س) و بجاست که بگوییم حضرت زینب (س) الگوی یک روایتگر و خبرنگار راستین برای نهضت عاشورای حسینی است.

سالروز شهادت شهید گرانقدر محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را که به نام روز خبرنگار مزین گردیده، گرامی داشته و به روان پاک همه شهدای عرصه خبر و فعالان صبور و پر تلاش رسانه‌ای تحیت و درود می‌فرستم.

بی تردید حرفه خبرنگاری این روزها در جمله مشاغلی است که بی واسطه، به رسالت انبیاء الهی پهلو می زند. چراکه وظیفه خبرنگار ابلاغ حقایق به انبوه مخاطبان و روشنگری در میان آنان است.

کار خبرنگار متعهد در چهارچوب مصالح و منافع ملی، تجسم امانتداری و مسوولیت پذیری است و  بر این مبنا، روز خبرنگار یادآور حماسه آفرینی مردان و زنان بلند اندیشی است که ماندگاری حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند.

بی تردید خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت و ارتقاء سطح آگاهی افراد به منظور رسیدن به رشد فکری در راستای روشنگری است و این مهم از ضروریات غیرقابل انکارِ مسئولیت اجتماعی خبرنگاران است.

فعالان عرصه رسانه و خاص خبرنگاران متعهد در رشد و ارتقای کشور و جزیره قشم عهده دار مسئولیت سنگینی هستند و امروز برای رسیدن به اهداف بلند توسعه پیش بینی شده برای جزیره قشم نیازمند رسانه هایی هستیم که در راستای منافع ملی و کسب افتخار برای جزیره قشم گام بردارند و از فضای خبرسازی جعلی، غیرمتعهد و وابسته دور باشند.

امروز حمایت از خبرنگاران و بسترسازی مناسب برای گام نهادن فعالان عرصه رسانه در میدان شفاف سازی و روشن سازی حقیقت، از مهمترین موضوعاتی است که مورد تایید و توجه سازمان منطقه آزاد قرار دارد.

در پایان اینجانب با تسلیت عاشورای حسینی و بزرگداشت ماه ایثار و فداکاری و شهادت، یاد شهدای اصحاب رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی می‌دارم؛ از زحمات و تلاش های خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات به‌ویژه در جزیره زیبای قشم تقدیر و تشکر نموده، برای همه این عزیزان سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون در مسیر ایفای رسالت خطیرشان مسئلت می‌نمایم.

افشار فتح الهی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oapog