پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/18 10:24
تاکید رییس مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:
کد خبر: 24762

مجلس از توسعه منطقه آزاد انزلی و تسریع در تکمیل راه آهن رشت - بندر‌ کاسپین حمایت میکند

سیدکاظم دلخوش اباتری، رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، با عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با محوریت توسعه همکاری ها در مسیر تکمیل طرح ملی اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی صورت گرفت، عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اولین اولویت ما در حوزه زیرساختی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری به عنوان یک طرح ملی با منافع بین المللی در حوزه ترانزیتی است، اظهار داشت: علاوه بر این ایجاد درآمد ارزی و اشتغالزایی برای کشورمان از دیگر مزیتهای این اتصال ریلی خواهد بود. بنابراین افزایش هم افزایی نمایندگان گیلانی مجلس، وزارتخانه‌های ذی ربط و نهادهای استانی الزامی ارزیابی می شود تا این طرح ملی در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

عیسی فرهادی همچنین بر اهمیت توسعه پهنه بندی صنعتی منطقه تأکید کرد و افزود: افزایش اشتغالزایی و رشد توان صنعتی و صادراتی منطقه آزاد انزلی وابسته به گسترش پهنه صنعتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحها و لوایح مرتبط،خواستار همکاری مجمع نمایندگان مجلس گیلان در راستای تسهیل و تسریع در دست یابی به برنامه های توسعه ای و اهداف منطقه آزاد انزلی شد.

در ادامه سیدکاظم دلخوش با اشاره بر عزم مجمع نمایندگان گیلان برای هر گونه حمایت لازم از سرعت بخشیدن به تکمیل راه آهن رشت- بندر کاسپین، تصریح کرد: با توجه به موقعیت تجاری کریدور شمال و جنوب، توسعه رابطه اقتصادی ما با چین و روسیه برای کشور بسیار حایز اهمیت است، چرا که موجب توسعه فعالیت تولیدی در منطقه آزاد انزلی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه اضافه کرد: وجود راه‌آهن در تبادلات مهم در اوراسیا و ایجاد اشتغال بسیار مهم است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حمایت از افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: در بین مناطق آزاد کشور، کوچکترین منطقه آزاد از نظر محدوده منطقه آزاد انزلی است، بنابراین هدف ما تثبیت و توسعه حوزه فعالیت و ایفای نقش آن است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه فرودگاه یکی از ملزومات مناطق آزاد است اضافه کرد: با عنایت به عدم وجود ظرفیت احداث فرودگاه در منطقه آزاد انزلی، فرودگاه سردار جنگل به این محدوده اضافه شد و مزایای بسیاری برای استان خصوصاً از نظر گسترش پروازهای بین المللی و جذب گردشگر خارجی خواهد داشت.

 

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9omo