پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/11 09:42
با حضور دکتر علی عسکری و دکتر محمدرضا فرزین انجام شد؛
کد خبر: 24389

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس توسعه صنایع پایین دستی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: با توسعه این بخش ارزش‌آفرین، سودآور و اشتغال‌آفرین شاهد پایان خام فروشی در صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

با حضور دکتر علی عسکری و دکتر محمدرضا فرزین، تفاهم‌نامه دوجانبه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملی ایران با موضوع  تامین منابع مالی مورد نیاز بابت پیشبرد طرح‌های در دست احداث و پروژه‌های پایین دستی و با حضور مدیران ارشد دو مجموعه، به امضا رسید.

در این مراسم، حسین پناهیان معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به سابقه دیرینه همکاری دو مجموعه در حوزه ارزی و بازار سرمایه، گفت: در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری، برای همکاری با بانک ملی آمادگی کامل داریم، به ویژه در مسیر جدید در پروژه‌های پایین دستی، زمینه‌های فراوانی برای همکاری دوجانبه وجود دارد.

محمدحسن فامیلی مدیر مالی گروه نیز در این جلسه اظهار داشت:  با توجه به پروژه‌های در دست انجام گروه و مطالبه به حق سهامداران از ما، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به دنبال کسب درآمد از بانک نیست، بلکه تامین مالی اولویت ماست و اگر پروژه‌های گروه با تامین مالی مناسب زودتر از موعد مقرر به تولید برسند، قطعا سودآوری خوبی برای میلیون‌ها سهامدار گروه خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: در استراتژی جدید بانک ملی قصد داریم حضور گسترده‌ای در حوزه انرژی داشته باشیم و در این استراتژی، هلدینگ خلیج فارس، جایگاه ویژه‌ای دارد.

محمدرضا فرزین با اشاره به برنامه‌های این بانک برای همکاری‌های مشترک بانکی با بانک‌های بزرگ منطقه، اظهار داشت: با زمینه‌هایی فراهم شده ما به زودی آماده تامین مالی از خارج از کشور در قالب صندوق پروژه خواهیم بود و در این حوزه و همچنین به عنوان یک نهاد تامین مالی و ارائه دهنده خدمات بانکی کاملا آماده همکاری با هلدینگ خلیج فارس هستیم.

وی تاکید کرد: بانک ملی، نهادی ملی است و ما هم‌ نگاهمان این است به پروژه‌هایی که موجب توسعه کشور می‌شوند کمک کنیم و هلدینگ خلیج فارس هم پروژه‌های مهم توسعه‌ای در دست اجرا دارد و ما در این مسیر در کنار این شرکت بزرگ خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، دکتر‌ علی عسکری با گرامیداشت و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: بانک ملی ایران از دیرباز تاکنون به عنوان بانکی ارزشمند، بزرگ و ملی در اقتصاد این کشور نقش‌آفرینی کرده و به نوعی مادر همه بانک‌های ایران بوده است و انشالله با حضور دکتر فرزین که انسانی باتجربه و میدان دیده است، بانک ملی بتواند جایگاه جدیدی کسب کند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: در این دوران، باید کشور یک‌‌ بازسانی و نوسازی اقتصادی شود و برای این مهم نیاز به حرکت فعالانه و تهاجمی برای ساخت کشور داریم و امیدواریم با توجه به اینکه منابع مالی دولت در بانک ملی ایران است شاهد نقش‌آفرینی برجسته این بانک باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه‌، نقطه عطفی برای همکاری‌های دو طرف باشد.

علی عسکری تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس در سطح بین‌المللی پروژه‌هایی تعریف کرده که جزییات آن را اعلام خواهیم کرد و این پروژه‌ها با توجه به ظرفیت‌های بانک‌ ملی در سطح بین‌المللی می‌تواند زمینه همکاری مشترک خوبی باشد.

 علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار سرمایه و صنعت پتروشیمی به پروژه‌های این گروه در بالادست، درون مجتمعی و همچنین پایین دستی اشاره کرد و گفت: از یک سو مگاپروژه‌های هرمز و الماس از سوی دیگر  پروژه‌های  متعدد پایین دستی که گروه در نقاط مختلف کشور تعریف کرده، زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فی‌مابین ایجاد کرده است.

پتروشیمی

وی تصریح کرد: متاسفانه توسعه صنایع پایین دستی در کشور مغفول مانده بود و امروز ایجاد، توسعه و حمایت از پایین دستی اولویت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، چرا که معتقدیم این بخش هم اشتغال‌زاست، هم سودآفرین و ارزش آفرین و مهم‌تر آنکه با توسعه این بخش، خام فروشی در صنعت پتروشیمی کشور پایان می‌پذیرد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس راه‌اندازی صندوق پروژه ارزی را کاری مهم در راستای جذب منابع ارزی قابل توجه ایرانیان خارج از کشور و همچنین جذب منابع ارزی داخلی دانست و خاطر نشان کرد: این صندوق پروژه‌های ارزی، اقدامی تحریم شکن و در راستای تسریع انجام پروژه‌های صنعت پتروشیمی است و ما به صورت ویژه به دنبال راه‌اندازی این صندوق پروژه‌ها با همکاری نظام بانکی کشور هستیم.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qayq9