پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/11 06:51
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس خبر داد؛
کد خبر: 24335

پذیره‌نویسی موفقیت‌آمیز «ساحل» خلیج فارس در فرابورس

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی خلیج فارس در فرابورس با استقبال گسترده تنها در چند دقیقه انجام شد.

جواد عشقی‌نژاد،  با اعلام این خبر تصریح کرد: طبق مجوز پذیره‌نویسی شماره 109270/122 مورخ پنجم مرداد سال جاری، سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت با پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی خلیج فارس با نماد «ساحل» در فرابورس ایران صادر شد و با استقبال بی‌نظیر فعالان بازار سرمایه، پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق که قرار بود از تاریخ 10 تا 12 تیرماه، برای 3 روز کاری انجام پذیرد؛ در نخستین دقایق تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی ثابت خلیج فارس که با نماد "ساحل" در بازار سوم فرابورس درج شد، از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) است که مطابق امیدنامه باید منابع آن عمدتاً به اوراق دولتی اختصاص یابد.

وی اشاره کرد: این نوع صندوق‌ها با توجه به این که الزامی به خرید سهام ندارند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای سپرده شرکت‌ها قلمداد شوند. همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با بیمه مرکزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستیم که واحد‌های این صندوق جزو نصاب اوراق بانک‌ها و شرکت‌های بیمه لحاظ شود.

گفتنی است مطابق با مصوبه مجمع موسس ارکان به شرح ذیل در صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی خلیج فارس قبول سمت کردند: شرکت تامین سرمایه خلیج فارس به عنوان مدیر و موسس، شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به عنوان موسس، کارگزاری خبرگان سهام به عنوان کارگزار عامل، مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی به عنوان متولی، موسسه حسابرسی وخدمات مدیریت ارقام نگر آریا به عنوان حسابرس و صندوق اختصاصی بازارگردانی خلیج فارس به عنوان بازارگردان.

سرمایه گذاران جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سرمایه‌گذاری در صندوق «ساحل» می‌توانند به آدرس تارنمای SAHEL.PGIBC.IR مراجعه و یا با شماره 86092099-021 تماس حاصل کنند.

 

روابط عمومی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kelmd