پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/04 01:10
بانک ایران زمین/
کد خبر: 23871

بانک ایران زمین پیشرو در عرصه بانکداری دیجیتال

توانایی و امکانات بانک ایران زمین در فناوری اطلاعات مثال‌زدنی و در خور تقدیر است. از جمله اقدامات و خدمات انجام شده به مشتریان که در ساختمان هلدینگ فناوری اطلاعات این بانک در ارائه تعریف جدید بانکداری دیجیتال، شخصی سازی سرویس در بانکداری است و این مشتریان هستند که سرویس‌ها را تعریف می‌کند.

بانکداری دیجیتال، مفهوم جدیدی است که بانک ایران زمین پیشتاز در این موضوع است و به این نکته متمرکز شده است که مشتریان می‌توانند بر اساس درخواست و نیاز خود، محصولات مخصوص خود را دریافت کنند. سرعت تغییرات و پیشرفت در عرصه بانکداری دیجیتال و اهمیت توجه ویژه به روزآمدی ارائه خدمات نوین در دنیای دیجیتال موضوعی است که با تغییر نیاز‌ها در بازار رقابتی، همواره باید ارائه محصولات و فعالیت در این بازار به روز شود.

 

مشتری مداری و کسب رضایت مشتریان برای شعب و مدیران بانک ایران زمین دغدغه‌ای اصلی به شمار می‌رود. در این باره و بر پایه مسئولیت‌های اجتماعی، خدمات ویژه ای را در جهت تسهیل خدمات ارائه شده به مشتریان را در دستور کار خود قرار داده است که این خدمات فناورمحور بوده و در روند این فناوری به روزرسانی‌ها انجام می‌شود.

 

در حال حاضر، اکثر بانک‌های سنتی خدمات دیجیتال ارائه می‌کنند و دولت مردم را تشویق می‌کند تا از پرداخت‌های بدون وجه نقد در زندگی روزمره خود استفاده کنند، به‌ویژه در طول همه‌گیری که تقاضا برای اجتناب از برخوردهای فیزیکی در حال افزایش است. روند رو به رشدی در توسعه بانک‌های دیجیتالی وجود دارد، موج فناوری جدید که صنعت مالی را فرا گرفته بسیاری از ساختارهای بانکداری سنتی را تغییر داده است.

 

رشد تکنولوژی، ظهور شبکه‌های اجتماعی و تغییر در نیاز‌های مشتریان از جمله عواملی هستند که فعالیت در این حوزه را با تغییراتی مواجه کرده است. این بستر جدید، نظام بانکداری را با چالش و در نتیجه‌ آن تحول بنیادین مواجه کرد زیرا جذابیت بهره‌برداری از شعبه‌های بانکی بر پایه نرم‌افزارهای موبایل، به دلیل ارائه یکپارچه نقاط قوت و حذف نقاط ضعف، به مراتب بیش از مراجعه به شعبه‌های سنتی خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک ایران زمین در مورد ارائه خدمات مالی و بانکی با محوریت بانکداری دیجیتال، در این باره می‌گوید: «نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعه های بزرگی همچون های وب می تواند تسریع کننده و راه گشا باشد.»

 

مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.

 

عواملی مانند بانکداری آنلاین، ماشین‌های سلف‌سرویس، یکپارچگی مالی و دسترسی 24 ساعته، چشم‌انداز نیاز به بانکداری دیجیتال را تغییر داده است. بانکداری دیجیتال نوآوری مرزی فعالیت‌های بانکی و خدمات مالی است که از نظر تاریخی فقط در شعبه فیزیکی بانک برای مشتریان در دسترس است.

 

نرم‌افزارهای پایش ابزارهای پرداخت و خودپردازها، ابزارهای مدیریت دیواره‌های آتش، ابزارهای مدیریت دامین و پهنای باند، ابزارهای مدیریت پیشخوان خدمات، ابزارهای مدیریت تماس و … می‌بایست به درستی و یکپارچگی به عملکرد خود بپردازند تا مشتری از دریافت خدمات، تجربه خوبی را به دست آورد.

 

به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین میزان تراکنش‌های غیرحضوری مشتریان این بانک 97‌درصد است و اکثر تراکنش‌های مشتریان بانک به صورت الکترونیک و خارج از شعبه از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، خودپردازها و دستگاه‌های POS انجام می‌شود.

 

بانک ایران زمین با ارائه سادگی استفاده، تجربه مشتری را افزایش می‌دهد. اعتبار سنجی مجازی با تأیید حساب بیومتریک و آنلاین به عنوان جایگزینی برای فرآیند تأیید فیزیکی ارائه می‌شود و در وقت مشتریان که قبلاً به تعاملات حضوری نیاز داشت، صرفه‌جویی می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9wma