جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/03 11:12
معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد :
کد خبر: 23847

پشتیبانی ۱۲۰۰ میلیاردی ایدرو از تولیدکنندگان جاسک-گواتر

معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : این سازمان در طرح حمایت از واحد های تولیدی صادرات گرا در سواحل مناطق محروم جاسک تا گواتر تاکنون با تعهد و تخصیص پرداخت حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک های فنی اعتباری در قالب یارانه سود تسهیلات از احداث این واحد ها پشتیبانی کرده و این روند برای ۱۳ واحد دیگر نیز ادامه دارد .

به گفته علی نبوی ۱۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم ۶۸۰ نفر با حمایت این سازمان تاکنون در این مناطق به بهره برداری رسیده اند.

واحد تکثیر لارو ( شفیره ) و پرورش بچه میگو در استان هرمزگان با ظرفیت  سالانه  ۵۰ میلیون قطعه  ،  فاز جدید افزایش ظرفیت و توسعه محصول انواع کنسرو ماهی تن در کنارک  و کارخانه فرآوری کرومیت در استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت  سالانه  ۷۹ هزار تن از جمله طرح های به بهره برداری رسیده و مورد پشتیبانی ایدرو بوده است .

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو همچنین  از آغاز عملیات اجرایی احداث  ۹ طرح  با برآورد سرمایه گذاری  بیش از  ۲ هزار و ۱۶۰  میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم قریب  به ۲۰۰  نفر در  سواحل جاسک – گواتر خبر داد.

۴ طرح  جدید نیز  با  برآورد سرمایه گذاری  ۴۲۰۰  میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم  ۱۵۰  نفر در مراحل نهایی صدور مصوبه  بهره مندی از این حمایت ها هستند.

طرح ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر براساس برنامه ششم توسعه کشور تعریف شده و  بر این  مبنا  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مجری این طرح و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد، رونق و ارتقا سطح اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده بر مبنای ظرفیت ها و مزایای موجود در منطقه از طریق کاهش هزینه سرمایه گذاری با تخصیص یارانه سود تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی اقدام می کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9w5a