پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/02 06:23
مدیر کل بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصاد و دارایی:
کد خبر: 23705

عملکرد بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات تبصره 18 بسیار چشمگیر است

نظامی مدیر کل بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصاد و دارایی: تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه باید در مسیر تولید و اشتغال هزینه شود و عملکرد بانک توسعه تعاون در پرداخت این تسهیلات بسیار چشمگیر است.

در حاشیه سفر هیات دولت به این استان نماینده تام الاختیار وزیر و مدیر کل بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور در میز خدمت بانک توسعه تعاون، ضمن دیدار با فتاحی رئیس هیات مدیره بانک، عملکرد بانک توسعه تعاون را در انجام تکالیف قانونی مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین دستور کارهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود گفت: در این زمینه بانک‌ها نقش مهم و بسیار اساسی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود استان مرکزی در جذب حداکثری منابع تبصره ۱۸ نسبت به گذشته از عملکرد بهتری برخوردار باشد.

نظامی با بیان این موضوع که باید همکاری و مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: این نوع تسهیلات فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال‌زایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود و باید بخش خصوصی از این شرایط بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

فتاحی رئیس هیات مدیره بانک نیز با اشاره به پرداخت 805 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 در بخش صنعت در استان مرکزی گفت : خوشبختانه عملکرد بانک در استان مرکزی که استانی صنعتی می باشد مطلوب بوده و ما در استان شاهد تحقق 123 درصدی پرداخت تسهیلات تبصره 18 در بخش صنعت هستیم .

وی افزود : از 653 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته عملکرد مدیریت شعب استان 805 میلیارد ریال می باشد .

رئیس هیات مدیره بانک تسهیلات این بانک را اثر بخش دانست و گفت : بررسی دقیق و کارشناسی پرونده ها و اهلیت سنجی متقاضیان دریافت تسهیلات سبب شده تا اثر بخشی تسهیلات در طرح های اشتغالزایی کاملا مشهود بوده است.

فتاحی بیان کرد : شناسایی و انتخاب مشتریان دارای اهلیت همراه با بررسی کارشناسی ، فنی ، مالی و اعتباری از حیث دارا بودن توجیهات اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط مشتری برای مدیریت بر ریسک و همچنین نظارت های لازم منجر به این شده است تا تسهیلات بانک با کمترین انحراف و به موقع پرداخت گردد.

 

روابط عمومی مدیریت شعب استان مرکزی بانک توسعه تعاون


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aykdk